Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Eslöv

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Eslöv. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eslöv som finns hos arbetsgivaren.

Personal till butiksöppning i Eslöv, 20-22 februari

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Eslöv, 20-22 februari. Vår kund kommer under dessa dagar att inviga en ny matbutik och behöver hjälp på plats med förberedelser, ge service till kunderna, bjuda på provsmakningar, marknadsföra deras medlemsklubb samt assistera kunden ... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer information om ett nytt uppdrag i Eslöv, 20-22 februari.
Vår kund kommer under dessa dagar att inviga en ny matbutik och behöver hjälp på plats med förberedelser, ge service till kunderna, bjuda på provsmakningar, marknadsföra deras medlemsklubb samt assistera kunden med diverse på plats. Vi ser gärna att du gjort något liknande innan eller har mycket god service vana. En av personerna vi kommer att rekrytera till detta uppdrag kommer under dessa dagar även agera maskot kortare stunder, om du är intresserad av den rollen skriver du det i din ansökan.


Dagar, datum och tider:
Torsdag-lördag, 20-22 feb,, kl7.15-19.00


Lön vardag: 150kr/h
Lön helg: 160kr/h
Du som kommer agera eventpersonal och maskot kommer ha betalt som helg hela uppdraget.
(Ink OB och semesterersättning)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Eslöv feb -25" till [email protected]
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast. Visa mindre

Kommunikatör och Webbansvarig till MERAB i Eslöv

Är du kommunikatören som aktivt och på riktigt vill bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle? Är du en positiv och glad person som gillar att möta nya människor och brinner för hållbarhetsfrågor? Då är det kanske du som är vår nya Informatör/Kommunikatör och tillika Webbansvarig. Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB och som Informatör/ Kommunikatör samt tillika Webbansvarig blir du en nyckelperson i... Visa mer
Är du kommunikatören som aktivt och på riktigt vill bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle? Är du en positiv och glad person som gillar att möta nya människor och brinner för hållbarhetsfrågor? Då är det kanske du som är vår nya Informatör/Kommunikatör och tillika Webbansvarig.
Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB och som Informatör/ Kommunikatör samt tillika Webbansvarig blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet. Tillsammans med dig vill vi utveckla vår kommunikation med väl definierade målgrupper, målgruppsanpassade tydliga budskap och kanaler som stödjer kommunikationsprocesserna.
Med din hjälp vill vi kommunicera ut vår vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.
Beskrivning av arbetsuppgifterna
MERAB är som bolag inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där kommunikation är ett viktigt verktyg. Du stöttar även verksamheten med kommunikation kring den dagliga driften och arbetar med att utveckla kommunikationen för att ändra invånarnas beteende, för att på så sätt minska avfallet och förbättra avfallssorteringen.
Arbetsuppgifterna är både av strategisk och operativ karaktär. Rollen som kommunikatör/webbansvarig är delvis ny och du kommer ha stora möjligheter att påverka samt driva arbetet framåt. I ditt arbete jobbar du såväl strategiskt som operativt med planering och genomförande av kommunikationsinsatser. Du fångar upp verksamhetens behov och tar fram kommunikationsplaner samtidigt som du är skicklig på att genomföra det praktiska löpande kommunikationsarbetet. Du stöttar ledningsgruppen kommunikativt och ansvarar för att analysera, planera, genomföra och följa upp den interna och externa kommunikationen.
Du producerar regelbundet intressant och relevant material som nyhetsartiklar, texter, annonser, pressmaterial och annat informationsmaterial, vilket du sedan kommunicerar via våra olika kanaler både internt och externt. Du deltar i och driver även olika kommunikationsinsatser och projekt samt utbildningsaktiviteter externt och internt. Du ansvarar för att uppdatera och driva utveckling av vår hemsida, olika plattformar på social media och du är också ansvarig för våra digitala nyhetsbrev som vi skickar ut till våra kunder.
Med din hjälp är målet att vässa vårt kommunikationsarbete och utveckla våra kommunikationskanaler och övriga verktyg för att nå våra målgrupper.
Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande och spännande befattning med hög grad av självständighet. Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att kommunicera såväl de stora projekten som de vardagliga händelserna. Det här är delvis en ny roll så det finns stora möjligheter för dig att påverka såväl innehåll som utformning av tjänsten.
Avfallsbranschen är samhällsviktig, komplex och full av nya spännande utmaningar för att skapa ett hållbart samhälle. Du kommer att vara en av hörnpelarna i arbetet med att bygga vårt varumärke. I ditt arbete är du också med och bidrar till MERAB:s vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.
På MERAB erbjuder vi en inkluderande arbetsmiljö och stora möjligheter att påverka och göra skillnad – på riktigt. Vill du bli en av oss?
Erfarenhet som efterfrågas
För att lyckas i rollen som Informatör/Kommunikatör och Webbansvarig hos oss, tror vi att du har flerårig erfarenhet av att arbeta med kommunikation och webb gärna inom hållbarhetsområdet.
Utöver ovan behöver du även ha följande erfarenhet:
Akademisk examen inom kommunikation eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet
IT-kunskaper (webbutveckling, Office 365, PowerPoint, Wordpress-Municipio, Multinet, social media mm)
Apputveckling samt erfarenhet av arbete med rörlig media är positivt
Kunskaper inom fotografering
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Erfarenhet från avfallsbranschen är meriterande
Beställarerfarenhet är meriterande
B-körkort



Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det en förutsättning att du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta i en verksamhet som förändras över tid. Att du är ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta är viktigt för att lyckas i den här rollen. Eftersom arbetet periodvis håller ett högt tempo behöver du klara av att hantera och prioritera flera arbetsuppgifter utan att det går ut över ditt bemötande eller kvaliteten på ditt arbete.
Som person är du därför självgående och tar initiativ för att driva utvecklingen av MERAB:s strategiska kommunikation framåt. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du kan organisera, prioritera och leverera inom givna tidsramar. Du förstår kommunikationsprocesser och kan växla mellan strategiska och operativa uppdrag. Du är kreativ och initiativrik och har förmåga att anpassa kommunikationen efter olika målgrupper. Då rollen innebär både många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och har lätt för att samarbeta och bygga förtroende.
God pedagogisk förmåga är också en förutsättning, då arbetet innehåller utbildnings- och informationsinsatser. Du är en van skribent med känsla för att hitta rätt ton och form beroende på kanal och målgrupp. Samtidigt har du förmågan att hitta kärnan i budskapet och kan förmedla det på ett enkelt och begripligt sätt till mottagaren.
Sist men inte minst så har du ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 augusti, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook. Visa mindre

Vikarierande kommunikatör till Eslövs kommun

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. Visste du att vår webbplats eslov.se år 2020 blev utsedd till Sveriges bästa kommunwebb? Vi söker nu en vikarie till Linus, som ska vara föräldraledig, och den centrala kommunikationsavdelningen. Vår uppgift är att leda och samordna det övergripande kommuni... Visa mer
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Visste du att vår webbplats eslov.se år 2020 blev utsedd till Sveriges bästa kommunwebb?

Vi söker nu en vikarie till Linus, som ska vara föräldraledig, och den centrala kommunikationsavdelningen. Vår uppgift är att leda och samordna det övergripande kommunikations- och varumärkesarbetet. Det innebär bland annat att driva utvecklingen av kommunens webbplatser, intranät och andra digitala kanaler samt att stödja organisationen och driva kommunikationsprocesser kopplade till alla de områden som ingår i en kommuns ansvarsområden.

Ledord för vår kommunikation är att agera planerat, proaktivt och samordnat.

ARBETSUPPGIFTER
Som vikarierande kommunikatör kommer du att arbeta med fokus på att vara kontaktkommunikatör till förvaltningen Barn och Utbildning och stötta kollegerna där med det mesta inom kommunikationsområdet, både operativt och strategiskt. Vi ser gärna att du är riktigt vass på att kommunicera utifrån våra medborgares fokus, att du är en duktig och lyhörd skribent och ser webben som ett av dina viktigaste redskap för att nå ut.

Förutom ditt fokus på din förvaltning kommer du att arbeta med alla oss på avdelningen i vårt gemensamma arbete med att stötta varandra och kommunens samtliga förvaltningar i olika kommunikationsinsatser. Vi försöker att använda varandras kompetens på bästa sätt och lära av varandra.

Avdelningen leds av en kommunikationschef och består av fyra kommunikatörer, tre kommunikationsstrateger och sex kommunvägledare i kommunens Kontaktcenter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har högskole-/universitetsutbildning inom kommunikation eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig
- är en god stilist, i skrift och tal, och kan förklara komplexa frågor och samband på ett enkelt och begripligt sätt
- är en van webbskribent och användare av sociala medier och kan nyttja digitaliseringens potential i kommunikationsarbetet
- har goda kunskaper i Adobe Creative Suite

Det är meriterande om du har några års erfarenhet av kommunikatörsyrket i en kommun.

Ditt arbetssätt präglas av att du
- kan arbeta både operativt och strategiskt
- är serviceinriktad och klarar av att ha många arbetsuppgifter och projekt igång samtidigt
- hittar lösningar och ser möjligheter i de utmaningar du ställs inför
- är strukturerad och har förmåga att se helheter och samband
- tar ansvar för och skapar drivkraft i de uppdrag som du har
- tycker om att arbeta tillsammans med andra men kan också driva och slutföra uppdrag självständigt

Arbetet kommer att innebära många olika arbetsuppgifter som löper parallellt. Som person ser vi att du är lyhörd, prestigelös och engagerad. Ett gott omdöme, ett glatt humör och en stor portion sunt förnuft är andra viktiga egenskaper som krävs för att fungera väl i kommunikatörsrollen.

Vi behöver dig snarast och tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan!

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Kommunikatör till Eslövs kommun

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. Visste du att vår webbplats eslov.se år 2020 blev utsedd till Sveriges bästa kommunwebb? Den centrala kommunikationsavdelningens uppgift är att leda och samordna det övergripande kommunikations- och varumärkesarbetet. Det innebär bland annat att driva utvec... Visa mer
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Visste du att vår webbplats eslov.se år 2020 blev utsedd till Sveriges bästa kommunwebb?

Den centrala kommunikationsavdelningens uppgift är att leda och samordna det övergripande kommunikations- och varumärkesarbetet. Det innebär bland annat att driva utvecklingen av kommunens webbplatser, intranät och andra digitala kanaler samt att stödja organisationen och driva kommunikationsprocesser kopplade till alla de områden som ingår i en kommuns ansvarsområden.

Ledord för vår kommunikation är att agera planerat, proaktivt och samordnat.

ARBETSUPPGIFTER
Som vår nya kollega kommer du att arbeta med fokus på att vara kontaktkommunikatör till en av våra förvaltningar och stötta kollegerna där med det mesta inom kommunikationsområdet, både operativt och strategiskt. Vi ser gärna att du är riktigt vass på att kommunicera utifrån våra medborgares fokus och att du är en duktig och lyhörd skribent. Att du aktivt vill delta i ständiga förbättringar av våra webbplatser och har ett stort intresse för att utvecklas inom vår Wordpressplattform Municipio är en förutsättning för att vi ska trivas tillsammans.

Förutom ditt fokus på din förvaltning kommer du att arbeta med alla oss på avdelningen i vårt gemensamma arbete med att stötta varandra och kommunens samtliga förvaltningar i olika kommunikationsinsatser. Vi försöker att använda varandras kompetens på bästa sätt och lära av varandra.

Avdelningen leds av en kommunikationschef och består av fyra kommunikatörer och tre kommunikationsstrateger. Från den 1 januari 2023 kommer kommunens Kontaktcenter också att ingå i avdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har högskole-/universitetsutbildning inom kommunikation eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig
- har arbetat med stora webbplatser och är intresserad av webbutveckling
- är en god stilist, i skrift och tal, och kan förklara komplexa frågor och samband på ett enkelt och begripligt sätt
- är en van användare av sociala medier och kan nyttja digitaliseringens potential i kommunikationsarbetet
- har goda kunskaper i Adobe Creative Suite.

Det är meriterande om du har några års erfarenhet av kommunikatörsyrket i en kommun.

Ditt arbetssätt präglas av att du
- kan arbeta både operativt och strategiskt
- är serviceinriktad och klarar av att ha många arbetsuppgifter och projekt igång samtidigt
- hittar lösningar och ser möjligheter i de utmaningar du ställs inför
- är strukturerad och har förmåga att se helheter och samband
- tar ansvar för och skapar drivkraft i de uppdrag som du har
- tycker om att arbeta tillsammans med andra men kan också driva och slutföra uppdrag självständigt.

Arbetet kommer att innebära många olika arbetsuppgifter som löper parallellt. Som person ser vi att du är lyhörd, prestigelös och engagerad. Ett gott omdöme, ett glatt humör och en stor portion sunt förnuft är andra viktiga egenskaper som krävs för att fungera väl i kommunikatörsrollen. Bifoga gärna arbetsprover på nyheter/reportage i din ansökan.

Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan!

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Informatör/Kommunikatör till MERAB i Eslöv

Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägar-kommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Läs mer... Visa mer
Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägar-kommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Läs mer om oss på www.merab.se

.

kkkk Visa mindre