Lediga jobb som Backofficepersonal i Eslöv

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Eslöv. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eslöv som finns hos arbetsgivaren.

Sparbanken Skåne söker Kundstöd Företag till Eslöv

Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Vi är certifierade som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work® och rankas som Sveriges sjätte bästa arbetsplats bland stora företag alla kategorier. Vi vilar tryggt i våra värderingar - var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder. Som sparbank går delar av vår vinst tillbaka till den bygd där vi tillsamman... Visa mer
Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Vi är certifierade som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work® och rankas som Sveriges sjätte bästa arbetsplats bland stora företag alla kategorier. Vi vilar tryggt i våra värderingar - var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder. Som sparbank går delar av vår vinst tillbaka till den bygd där vi tillsammans bor och verkar.

Nu när en av våra kollegor tagit sig an nya utmaningar inom banken söker vi en kollega som vill vara med och utveckla företagsaffären i rollen som Kundstöd Företag på vårt kontor i Eslöv. Vi söker dig som är affärs- och resultatinriktad, trivs med ett omväxlande arbete och vill vara en del av vårt härliga företagsgäng i Bankområde Mellersta. Här är vi 25 kollegor som brinner för företagsaffären och arbetar nära vår lokala marknad.

Vad innebär det att arbeta som Kundstöd Företag?
I den här rollen har du ett nära samarbete med Företagsrådgivarna i banken. Du är den naturliga kontaktpersonen i löpande frågor från våra företagskunder och arbetar för att optimera dessa kunders affärer med banken. Du kommer att ha stort fokus på kredithantering och betallösningar (CM).

Tjänsten innebär också att du bland annat:

- ger service till kund och genomför affärer i direktkontakt med kund efter samråd/överenskommelse med kundansvariga,

- hanterar företagsupplägg och kredithantering i samråd med kundansvarig (dock ej finansiell rådgivning) och

- genomför KYC utifrån våra AML-riktlinjer.

Din profil
Du är en positiv och initiativrik person som ser till helheten och prioriterar utifrån övergripande strategier. Du motiveras av att kunna ge den bästa servicen till våra kunder. Du har stark drivkraft och agerar utifrån bankens värderingar samt bidrar till att nå bankens uppsatta mål genom att stötta dina kundansvariga kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar befintligt företagsteam.

För att lyckas i den här rollen krävs ett starkt intresse för företagsaffären och Swedsec Rådgivarlicens. Det är meriterande om du har jobbat med företagsaffären sedan innan och för att kunna ta dig ut på kundbesök behöver du ha körkort.

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan senast den 14 januari och berätta varför du söker och vad du kan bidra med i rollen och till Sparbanken Skåne. Personprofilstester och bakgrundskontroller ingår i rekryteringsprocessen.

Har du frågor om tjänsten kontakta:
Christer Friberg, Företagschef, telefon 0416-26152.
Kontaktperson för Finansförbundet är Joacim Hansson, telefon 0413-29531.

Kontaktperson för SACO är Kristina Månsson, 044-13 82 77.

Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta!

Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se Visa mindre

Kundsupport affärssystem

Ansök    Jun 26    Randstad AB    Backofficepersonal
Arbetsbeskrivning Har du kunskaper inom affärssystem samtidigt som du har ett kundintresse? Tycker du om att ha olika kontaktytor och trivs i en roll där du får bidra till nöjda kunder? Vill du dessutom jobba nära ett team som värdesätter samarbete och gemensamt utveckling? Då är du den vi söker.  JMA Sverige är en del i JMA-koncernen med ca 60 medarbetare och har huvudkontor i Danmark och vår filial i Sverige består av sex medarbetare idag. Det senaste å... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du kunskaper inom affärssystem samtidigt som du har ett kundintresse? Tycker du om att ha olika kontaktytor och trivs i en roll där du får bidra till nöjda kunder? Vill du dessutom jobba nära ett team som värdesätter samarbete och gemensamt utveckling? Då är du den vi söker. 

JMA Sverige är en del i JMA-koncernen med ca 60 medarbetare och har huvudkontor i Danmark och vår filial i Sverige består av sex medarbetare idag. Det senaste året har vi nästan fördubblat vår omsättning. Vi är ett tajt team där vi värdesätter öppet klimat baserat på stor tillit i kombination med eget ansvar. Vi är ett jordnära gäng som inte lindar in saker, utan ser dem som de är. Vi har en helhetssyn där det privata är lika viktigt som arbetet.

JMA:s affärsidé är att vara ledare inom affärssystem för maskinhandel med visionen att alltid vara det bästa valet av system inom branschen. Våra kunder säljer, servar och håller reservdelar till maskiner inom entreprenad, jordbruk och truckverksamhet.

Som kundsupporter kommer du att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och våra kunder i en mängd olika uppgifter. Vi ser rollen huvudsakligen som en konsult, med fokus på att leverera kunskap och stöd samt support och utbildning till våra kunder.  Du kommer att lära känna många olika företag inom maskinhandel och du kommer supporta och vägleda dem i hur dem ska använda vårt system. Ditt jobb kommer innebära att hjälpa till och vara delaktig i både nya och befintliga projekt, allt från implementering, support, utbildning och utveckling.

Ditt arbete kommer att innefatta både installation hos nya kunder och förvaltning av befintliga kunder. Du behöver därför vara lösningsfokuserad,ha kundfokus, ha förståelse för processen samt ett öga för användarvänlighet och kundupplevelse. Du kommer noga att överväga dina kunders syften och mål, vilket gör att du kan uppfylla deras önskemål. Du kan också bidra till att utveckla interna projekt och uppnå gemensamma mål för organisationen. 

OBS! Resor med hotellövernattningar förekommer i tjänsten. 

Sista ansökningsdag 2023-08-15 urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare. I den här rekryteringen samarbetar JMA Maskindata med Randstad. Du blir anställd av JMA Maskindata.
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu, +46708296830, [email protected]




Ansvarsområden
Agerar som en konsult med fokus på att leverera kunskap och stöd till kunder 
Hjälper till vid uppstart och implementering av nya projekt hos nya kunder
Supportat befintliga kunder vid utveckling
Erbjuder supportstöd och utbildning till kunderna


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:


Goda datakunskaper och relevant utbildning 
Gärna erfarenhet av IT-projekt och affärssystem 
Starkt kommunikationsförmåga och är pedagogiskt lagd
Kundvana och affärssinne
Meriterande med kunskaper inom ekonomi
Svenska och engelska i tal och skrift och gärna danska 
Behärska mycket bra Excel och Officeprogram
Kunskap om Microsoft Business Central (fd Dymaniccs NAV, Navision) är meriterande


För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en bra struktur, logiskt tänkande, hög integritet och ett gott omdöme. Om man dessutom har kännedom om maskinhandel eller handel med lager och verkstad, så är det en stark fördel. Vi arbetar med en plattform som är byggd på Microsoft Dynamics Business Central. Det är självklart en fördel att känna till denna eller liknande plattformar. 

Strävar du efter personlig utveckling och är även initiativrik och ansvarstagande, då är du varmt välkommen i vårt team.



Om företaget
Vilka är vi?

JMA är ett växande IT företag som erbjuder möjligheter att utvecklas i sin karriär på olika sätt. Vi har ambitionen att anställa någon som gärna får vara lite bättre än de som redan finns hos oss. Vi kan alltså erbjuda en prestigelös och individ-bejakande miljö, där vi vanligtvis har väldigt roligt på jobbet.
JMA är ett tryggt företag som funnits i mer än 30 år, varav 13 år i Sverige och det finns en djup kunskap och professionalism i det vi gör, vilket vi hoppas ska smitta av sig på vår nya medarbetare.

Vår värdegrund:

Tillit
Vi litar på varandra
Vi möter dig med öppenhet och ärlighet
Vi gör det vi säger

Entusiasm
Vi vill vara de bästa inom vårt område
Vi intresserar oss för det vi gör
Vi är smittade och smittar med vårt intresse

Ansvar
Vi lyssnar, vi förstår, vi agerar
Vi känner och förstår våra gränser
Vi tar ansvar våra mål och våra uppgifter

Mod
Vi törs “rocka loss” - Vi törs stå fast
Vi är lyhörda för förändringar och går gärna nya vägar
Vi törs säga vår mening, även i svåra situationer Visa mindre

Vi söker två Kund & Leveranssupport med ansvar för tillståndshantering

I den dynamiska och samhällsviktiga energibranschen satsar Kraftringen på att vara ett hållbart företag och en attraktiv arbetsplats som erbjuder värdefulla kundupplevelser med innovationskraft. Vårt tydliga fokus på att alltid sätta säkerheten främst skapar tillsammans med engagerat miljöarbete och affärsmässighet ett unikt behov av din kompetens. Vi på Kraftringen Service är glada och stolta över att jobba för några av Sveriges största elnätsägare. Dit... Visa mer
I den dynamiska och samhällsviktiga energibranschen satsar Kraftringen på att vara ett hållbart företag och en attraktiv arbetsplats som erbjuder värdefulla kundupplevelser med innovationskraft. Vårt tydliga fokus på att alltid sätta säkerheten främst skapar tillsammans med engagerat miljöarbete och affärsmässighet ett unikt behov av din kompetens.

Vi på Kraftringen Service är glada och stolta över att jobba för några av Sveriges största elnätsägare.

Ditt nya jobb

I rollen som kund- och leveranssupport med ansvar för tillståndshantering spelar du en viktig roll i vår entreprenadverksamhet. Du arbetar nära såväl beredare som projektledare. Ditt uppdrag är att granska de underlag som förberetts av beredare innan det skickas för godkännande till markägare. Dessa kan vara alltifrån lokala lantbrukare och villaägare till kommuner och stat. Det är viktigt att du har öga för detaljer och god förståelse för helheten. Du ansvarar för all hantering kring underlagen och ser till att avtalen skickas ut och kommer tillbaka underskrivna för att därefter arkiveras. Under hela processen har du kontakt med våra projektledare och beredare om status. Du hanterar också avslag; det kan handla om uteblivna protokoll, kompletteringar och ersättningsfrågor. Vidare ansvarar du för slutrapportering av de fysiska handlingarna i projektet.

Just nu bygger vi upp en ny tillståndsgrupp där vi samlar våra kompetenta medarbetare med ansvar för tillståndshanteringen från olika regioner. Tidigare har kund- och leveranssupport med ansvar för tillståndshanteringen tillhört olika regioner men framåt ser vi en samlad expertgrupp där man supporterar brett mellan regionerna för att på ett bättre sätt dela kunskap och säkerställa snabb och kvalitetssäkrad hantering av tillstånd.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering i Eslöv men det finns även möjlighet till placering på något av våra andra lokalkontor (Södra Sandby, Eslöv, Hässleholm, Klippan, Falkenberg, Anderstorp, Växjö eller Torsås). Tillträde sker enligt överenskommelse. Resor till olika lokalkontor och i fält förekommer, varför körkort är nödvändigt.


Din profil

- Kunskap inom tillståndshantering, gärna erfarenhet av myndighetskontakter med t.ex. Trafikverket, kommuner och markägare
- Erfarenhet från el-, service- eller entreprenadbranschen där markarbeten förekommer är starkt meriterande
- Erfarenhet av dpPower, EPSUS och SAP är starkt meriterande. Du navigerar vant i office-paketet, men särskilt i Excel
- Du behärskar svenska väl, både i tal och skrift
- B-körkort


Vem är du?

Du gillar en ombytlig miljö och är van att navigera mellan olika uppdrag och system. Du är uthållig; ofta är du både granskande och utredande i underlaget för att tillförsäkra god kvalité. Du har också ett gott tålamod, då jobbet i många delar är mycket föränderligt i fråga om instruktioner och processer hos våra kontaktpersoner, som kan förändras utan direkt förvarning. Därför är det också viktigt att du är kommunikativ och relationsbyggande i din natur, för att säkerställa goda relationer med olika typer av myndighetskontakter såväl som med markägare.

Stämmer följande in på dig?

- Du är proaktiv och tar initiativ
- Du har öga för både detaljer och den större bilden, vilket gör att du flexibelt skiftar mellan olika uppgifter
- Du är kommunikativ, förtroendeingivande och relationsbyggande men även orädd
- Du rör dig obehindrat mellan olika system och arbetsverktyg


Sök jobbet redan idag!

Vad erbjuder Kraftringen?

Som medarbetare hos Kraftringen erbjuds du ett varierande jobb med en mängd kontaktytor och ett arbetsklimat där säkerheten alltid kommer främst, i alla lägen. Inom Kraftringen finns också stor möjlighet till kompetensutveckling och en mängd karriärvägar internt. Utöver utvecklings- och karriärmöjligheter erbjuds konkurrenskraftig lön och förmåner. Vi använder Benify som förmånsportal med ett stort utbud av stort som smått. Friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning är självklara förmåner hos Kraftringen. Vi erbjuder också personalrabatt på bland annat el- och gashandel, solceller samt laddstolpar.

Ansökan och upplysningar

Du ansöker med CV och urvalsfrågor. Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 24 oktober.

Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig för projektkontoret Henric Åstedt på 076-128 27 82.

Har du frågor om din ansökan, kontakta rekryteringsspecialist Sofie Wallner på 073-820 78 80.

Kraftringen gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning.

Notera att vi enbart tar emot ansökningar från vår hemsida samt att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Kraftringen

Kraftringen är ett energibolag som erbjuder lösningar inom el, gas, värme, kyla, fiber och entreprenad, samt energirelaterade tjänster. Tillsammans med drygt 500 medarbetare och 300 000 kunder bidrar vi aktivt till utvecklingen av det hållbara samhället. Du hittar oss alltid i närheten eller på (http://www.kraftringen.se/)

Kraftringen Service är ett av de större entreprenadföretagen inom elkraft i Sverige och en del av Kraftringen. Vi är cirka 200 anställda och omsätter en halv miljard kronor. Vi bidrar till samhällsnyttan främst genom entreprenad och service inom elkraft och offentlig belysning. Med tjänster inom e-mobilitet och liknande expansiva teknikområden visar vi dessutom vårt engagemang för en hållbar framtid. Från kontoren i Skåne, Halland, Västra Götaland och Småland arbetar vi med entusiasm och hög ambition i hela södra Sverige. Tack vare vår kompetens och starka drivkraft är vi en växande aktör att räkna med - nu och framöver.

Här kan du läsa mer om vårt verksamhetsområde elkraft: Elkraft med komplett utbud av energitjänster | Kraftringen (https://www.kraftringen.se/foretag/entreprenad/elkraft/)

Vi ser framemot din ansökan! Visa mindre

Administrativ assistent till internationell kund

Ansök    Sep 7    Manpower AB    Backofficepersonal
Har du intresse för livsmedel? Kanske skulle du då tycka det är roligt att lära dig mer om råvarorna som används vid tillverkningen av dina favoriträtter? För vår kunds räkning söker vi omgående en medarbetare för cirka 6 månaders heltidsarbete på kunds kontor i Eslöv. Läs mer om uppdraget nedan och skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten Du kommer att arbeta när laboratoriet och produktionen med olika administrativa arbetsuppgifter där du bland an... Visa mer
Har du intresse för livsmedel? Kanske skulle du då tycka det är roligt att lära dig mer om råvarorna som används vid tillverkningen av dina favoriträtter? För vår kunds räkning söker vi omgående en medarbetare för cirka 6 månaders heltidsarbete på kunds kontor i Eslöv. Läs mer om uppdraget nedan och skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Du kommer att arbeta när laboratoriet och produktionen med olika administrativa arbetsuppgifter där du bland annat tar emot, godkänner och registrerar råvaror och produkter från internt och externt lager. Du arbetar med dokumentation, registrering och bedömning av råvaror. Du har mycket god datorvana med erfarenhet från arbete i något affärssystem. Erfarenhet från SAP är meriterande.

Den vi söker



Som person är du noggrann och van att följa manualer och processer. Du är en person som gillar ordning och reda och har ett tydligt kvalitetstänk. Uppdraget kräver mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
Vi tror att du har arbetat i en administrativ roll tidigare där du arbetat med registrering exempelvis som ekonomiassistent eller löneadministratör. Kanske har du arbetat med inmatning av datauppgifter eller liknande i en administrativ tjänst, något vi i så fall ser som meriterande.
Detta är ett konsultuppdrag där du tillbringar dina dagar ute hos kunden men har din anställning hos oss på Manpower.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansök redan idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anneli Petersson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre