Lediga jobb som Ekonomichef i Eslöv

Se lediga jobb som Ekonomichef i Eslöv. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eslöv som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomichef till Eslövs Bostads AB

Nu söker vi en ekonomichef som från Skånes häftigaste kontor vill ta helhetsansvar för ekonomi och administration i en organisation med högt i tak, såväl bildligt som bokstavligt. Här vittnar de höga talen för medarbetarindex om en personalstyrka som verkligen trivs på jobbet och som upplever sina arbeten som meningsfulla. Som ekonomichef blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling som en stark och samhällsnyttig aktör i Eslöv. Eslövs Bostads AB ska... Visa mer
Nu söker vi en ekonomichef som från Skånes häftigaste kontor vill ta helhetsansvar för ekonomi och administration i en organisation med högt i tak, såväl bildligt som bokstavligt. Här vittnar de höga talen för medarbetarindex om en personalstyrka som verkligen trivs på jobbet och som upplever sina arbeten som meningsfulla. Som ekonomichef blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling som en stark och samhällsnyttig aktör i Eslöv. Eslövs Bostads AB skapar trygga hem och levande miljöer i hela kommunen, alltid med långsiktighet och hållbarhet i fokus. Men vi vågar också ta oss an tuffa utmaningar, som att förvandla en övergiven spritfabrik till unika bostäder och ett lika snyggt som ändamålsenligt kontor.

Din roll
Som ekonomichef har du det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi- och administrationsfunktion. Du leder och utvecklar ett engagerat team och ansvarar för processer inom redovisning, budget, prognos och analys. Samtidigt skapar du tydliga rutiner för rapportering, styrning och internkontroll som stärker verksamheten långsiktigt.Rollen kombinerar strategiskt ledningsarbete med ett nära operativt engagemang, där du bidrar till stabilitet och utveckling i hela organisationen. Som en del av ledningsgruppen och i styrelsearbetet blir du en viktig partner i beslut som formar framtiden för bostadsbolaget och kommunens invånare.

Exempel på arbetsuppgifter
Ansvara för budget, prognoser, bokslut och ekonomisk uppföljning
Leda och utveckla ekonomi- och administrationsavdelningen samt ha personalansvar
Hantera redovisning, koncernredovisning, skatt, moms och revision
Arbeta med finansiering, likviditet och verksamhetsanalys
Ansvara för internkontroll, upphandlingar och administrativa rutiner
Delta i ledningsgrupp och styrelsemöten samt ge ekonomiskt beslutsstöd

Vem söker vi?
Vi söker dig som är en trygg ledare med erfarenhet av ekonomi och administration. Du arbetar strukturerat och självständigt, tar egna initiativ och väntar inte på att arbetsuppgifter ska komma till dig. Med ett pedagogiskt sätt stöttar du både medarbetare och verksamheten, och du trivs med att kombinera det strategiska med det operativa arbetet.

Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande
Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom fastighets- eller bostadsbranschen
Goda kunskaper i fastighetsekonomi, redovisning, skatt, moms och finansiering
Erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare
Vana att arbeta med digitala verktyg och system
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
B-körkort

Vi erbjuder
Förutom ett stort och luftigt kontorsrum, där vackra gamla tegelväggar vittnar om byggnadens historia, får du ett 30-tal härliga kollegor som tar ansvar och hjälps åt när det behövs. Tillsammans dukar vi upp gemensam frukost varje morgon, samtalen pendlar mellan högt och lågt och skratten är aldrig långt borta. Med ett generöst friskvårdsbidrag vill vi bidra till en bra hälsa och balans i livet för vår viktigaste resurs - våra medarbetare. Kontoret på Spritfabriken invigdes i december 2024 och härifrån promenerar du till tågstationen på fem minuter.  

Kontakt och ansökan
Rekryteringen hanteras av Isaksson Rekrytering för Eslövs Bostads räkning, vilket innebär att du blir anställd direkt av Eslövs Bostads. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult:Annika Loberg – 073-048 85 50, [email protected]

Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering! Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 26 september 2025. Ansök via vår hemsida – vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Bakgrundskontroll via 2Secure
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se Visa mindre

Strategi- och utvecklingsorienterad Ekonomichef till MERAB

Ansök    Jan 5    AB Ny Kollega i Skåne    Ekonomichef
Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Läs mer ... Visa mer
Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Läs mer om oss på www.merab.se

.

Vill du som strategi- och utvecklingsorienterad ekonomichef aktivt bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle? Då har vi på MERAB ett spännande uppdrag åt dig. 

Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB. Som ekonomichef kommer du att bli en nyckelperson inom den fortsatta utvecklingen av MERAB.

Beskrivning av arbetsuppgifterna
MERAB är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där vår verksamhets olika funktioner ses över. Befattningen är ny och du kommer att ha stor möjlighet att påverka samt driva arbetet framåt. Som ekonomichef har du ansvar för den övergripande rapporteringen om både ekonomi och verksamhet till bolagets ledning och styrelse, samt att utveckla uppföljningen och styrningen av ekonomi samt ta fram relevanta nyckeltal.

Utöver din roll som ekonomichef kommer du även att vara bolagets verksamhetscontroller samt ansvara för att bygga struktur och utveckla uppföljningen av verksamheten. Arbetsuppgifterna är av både strategisk och operativ karaktär. I rollen ingår budget-, resultat- och personalansvar samt delegerade uppgifter gällande arbetsmiljö.

Även det HR-strategiska arbetet behöver utvecklas, vilket du förväntas arbeta operativt med. Du arbetar nära och tillsammans med vår VD med strategi- och utvecklingsfrågor, men även med övriga chefer på bolaget och är ett stöd till dem med att ta fram och följa upp mål, nyckeltal och olika planer.

Till din hjälp har du en redovisningsekonom samt en kommunikatör. Efter sommaren flyttar vi in i nyrenoverade och toppmoderna kontorslokaler med gångavstånd till centrala Eslöv.

Vi erbjuder
Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att utveckla och effektivisera vår verksamhet. Det här är en ny roll så det finns stora möjligheter för dig att påverka såväl innehåll som utformning av tjänsten. 

Avfallsbranschen är samhällsviktig, komplex och full av nya spännande utmaningar för att skapa ett hållbart samhälle. Du kommer att vara en av hörnpelarna i arbetet med att bygga och utveckla vår verksamhet. I ditt arbete är du också med och bidrar till MERAB:s vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.

På MERAB erbjuder vi en inkluderande arbetsmiljö och stora möjligheter att påverka och göra skillnad - på riktigt. Vill du bli en av oss?

Erfarenhet som efterfrågas
För att lyckas i rollen som ekonomichef hos oss, är du i grunden utbildad civilekonom med inriktning redovisning. Du har gedigen operativ erfarenhet av redovisning, bokslut, ekonomistyrning samt uppföljning och rapportering inom ekonomi.

Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet eller utbildning inom HR och arbetsrätt eller annan utbildning inom organisation, ledning och styrning som vi finner relevant.

Bred kompetens och erfarenhet av likvärdigt uppdrag som ekonomichef är en stor fördel. Tidigare chefserfarenhet är meriterande.

Utöver ovan behöver du även ha följande erfarenhet:

* Goda IT-kunskaper (Office 365, affärssystem)
* Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* B-körkort är ett krav då vi har verksamhet på flera olika platser

Meriterande är erfarenhet av:

* Upphandlingar
* Kommunal verksamhet

Personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen är du trygg och prestigelös både som person och ledare. Du har erfarenhet av förändringsledning och du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta inom en verksamhet som förändras över tid. Det är också viktigt att du har förmågan att få medarbetarna och kollegorna med dig. Som person är du utvecklingsorienterad, bra på att se möjligheter till förbättringar och optimering av processer. Vi tror också att du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du kan se helheten. 

Bolaget är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där kommunikation är ett viktigt verktyg. Vi ställer höga krav på engagemang och på en välutvecklad samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift.

Sist men inte minst så har du ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 4 februari, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook. Visa mindre

Ekonomichef till spännande Freudenberg Sealing Technologies - Landskrona

Ansök    Sep 19    Standby Workteam AB    Ekonomichef
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier. I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och service... Visa mer
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier. I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och serviceenhet med ca 50 anställda. Läs gärna mer på www.freudenberg.com

Ekonomichef till Freudenberg Sealing Technologies AB (FST) i Landskrona

Är du intresserad av ett omväxlande jobb med brett ansvar i ett spännande bolag? Vi söker en ny Ekonomichef som även agerar ”Business Controller” för säljbolaget FST i Sverige. Bolaget ingår i Freudenberg koncernen. Funderar du på nästa kliv i karriären? Trivs du med att ta ansvar och är initiativtagande? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som ekonomichef!


Tjänstebeskrivning
Ditt uppdrag som ekonomichef innebär att du säkerställer att företagets ekonomiska rutiner fungerar, framställer rapporter, analyserar och förstår uppkomsten av resultat. I tjänsten ingår även att göra budgetar och prognoser samt föreslå och driva förbättringar inom hela det ekonomiska flödet. Du kommer ha det övergripande ekonomiska ansvaret. Du kommer rapportera till VD samt divisionens CFO. Rollen ingår i företagets ledningsgrupp och som ekonomichef ingår personalansvar.


Dina ansvarsområden
Säkerställa löpande redovisning, bokslutsarbete, lönehantering från ax till limpa.
Resultat- och balansrapportering
Koncernspecifik rapportering
Årsredovisning
Driva strategi-, budget- och prognosarbete
Verksamhetsutveckling genom uppföljningar, kalkylmodeller, controlling och relevanta nyckeltal
Vara ett strategiskt och finansiellt stöd till VD
Kontaktperson mot bank, revisorer och övriga interna som externa intressenter



Din bakgrund
Civilekonom med flerårig erfarenhet av ekonomiarbete varav minst tre år i en liknande roll
Arbetat inom en koncern med matrisorganisation
Erfarenhet som senior redovisningsekonom, ekonomiansvarig eller CFO är meriterande
Goda generella IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet i affärssystemet SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Din personlighet
För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som är organiserad, noggrann, engagerad och som motiveras av att ta eget ansvar men inte räds av att kavla upp armarna och få saker gjorda. Rollen innebär mycket interna och externa kontakter vilket ställer krav på god social och kommunikativ förmåga.

Om tjänsten
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Landskrona och start efter överenskommelse. På begäran och vid intervju finns det en detaljerad arbetsbeskrivning på engelska.


I denna rekrytering samarbetar Freudenberg med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson på 0721-651809.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiansvarig till trevliga Solbo Invest i Malmö

Ansök    Sep 6    Standby Workteam AB    Ekonomichef
Solbo Invest är en Malmöbaserad familjekoncern bestående av 35 bolag inom skilda verksamheter, bl.a. Bertlands Fastigheter, Grenja Fastigheter, Holmgrens & Co, Kabbarps Trädgård, Classicum Växthus och Leklust i Helsingborg. För alla bolagen sammanlagt ligger omsättningen på ca 150 MKR. Företaget har 65 anställda och kontoret finns på Erikslust i Malmö. Ekonomiansvarig till Solbo Invest i Malmö Allt från kryddor och leksaker till växthus och fastigheter... Visa mer
Solbo Invest är en Malmöbaserad familjekoncern bestående av 35 bolag inom skilda verksamheter, bl.a. Bertlands Fastigheter, Grenja Fastigheter, Holmgrens & Co, Kabbarps Trädgård, Classicum Växthus och Leklust i Helsingborg. För alla bolagen sammanlagt ligger omsättningen på ca 150 MKR. Företaget har 65 anställda och kontoret finns på Erikslust i Malmö.


Ekonomiansvarig till Solbo Invest i Malmö


Allt från kryddor och leksaker till växthus och fastigheter - vill du axla ekonomiansvaret för en spännande mindre Malmökoncern där du kommer i kontakt med många olika intressanta verksamheter? Är du en erfaren ekonom som ser möjligheter och kommer med förslag? Är du energisk och drivande och vill växa med företaget? Då kan det här vara rollen för dig!


I rollen som ekonomiansvarig jobbar du med följande:
Löpande bokföring
Hyresavisering
Diverse projekt i dotterbolag
Moms, arbetsgivare, preliminär skatt, månadsdeklarationer
Upprättande av bokslut och årsredovisningar
Lönehantering till 65 personer



Dina kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och minst några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du gillar en roll med bredd och omväxling. Du behärskar svenska i tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska. Du är van att jobba i Fortnox.


Vem är du?
Du är trygg i dig själv, prestigelös och har hög ansvarskänsla. Du har förmågan att skapa en god struktur och planera ditt arbete självständigt. För oss är det viktigt att du interagerar med verksamheten genom att vara kommunikativ och bygga relationer. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Solbo Invest med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Kristian Berglund på 0709-605372.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiansvarig till trevliga Solbo Invest i Malmö

Ansök    Sep 13    Standby Workteam AB    Ekonomichef
Solbo Invest är en Malmöbaserad familjekoncern bestående av 35 bolag inom skilda verksamheter, bl.a. Bertlands Fastigheter, Grenja Fastigheter, Holmgrens & Co, Kabbarps Trädgård, Classicum Växthus och Leklust i Helsingborg. För alla bolagen sammanlagt ligger omsättningen på ca 150 MKR. Företaget har 65 anställda och kontoret finns på Erikslust i Malmö. Ekonomiansvarig till Solbo Invest i Malmö Allt från kryddor och leksaker till växthus och fastigheter... Visa mer
Solbo Invest är en Malmöbaserad familjekoncern bestående av 35 bolag inom skilda verksamheter, bl.a. Bertlands Fastigheter, Grenja Fastigheter, Holmgrens & Co, Kabbarps Trädgård, Classicum Växthus och Leklust i Helsingborg. För alla bolagen sammanlagt ligger omsättningen på ca 150 MKR. Företaget har 65 anställda och kontoret finns på Erikslust i Malmö.


Ekonomiansvarig till Solbo Invest i Malmö


Allt från kryddor och leksaker till växthus och fastigheter - vill du axla ekonomiansvaret för en spännande mindre Malmökoncern där du kommer i kontakt med många olika intressanta verksamheter? Är du en erfaren ekonom som ser möjligheter och kommer med förslag? Är du energisk och drivande och vill växa med företaget? Då kan det här vara rollen för dig!


I rollen som ekonomiansvarig jobbar du med följande:
Löpande bokföring
Diverse projekt i dotterbolag
Moms, arbetsgivare, preliminär skatt, månadsdeklarationer
Upprättande av bokslut och årsredovisningar
Lönehantering till 65 personer (önskvärt)



Dina kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och minst några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Har du jobbat med controlling är det en fördel. Du gillar en roll med bredd och omväxling. Du behärskar svenska i tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska. Du är van att jobba i Fortnox.


Vem är du?
Du är trygg i dig själv, prestigelös och har hög ansvarskänsla. Du har förmågan att skapa en god struktur och planera ditt arbete självständigt. För oss är det viktigt att du interagerar med verksamheten genom att vara kommunikativ och bygga relationer. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Solbo Invest med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Kristian Berglund på 0709-605372.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomichef till Swehatch i Flyinge

Ansök    Sep 16    Experis AB    Ekonomichef
Swehatch AB är ett företag som producerar och levererar kycklingar i Sverige. Vi tillhör koncernen Scandi Standard som bland annat har varumärkena Kronfågel i Sverige och Danpo i Danmark. Koncernen finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Irland. Swehatch består av både djurproduktion, där vi tar fram kläckägg samt två kläckerier där vi kläcker fram den daggamla kycklingen. Vi finns på tre olika orter i Sverige, Flyinge, Hagby samt Väderstad. Lockas d... Visa mer
Swehatch AB är ett företag som producerar och levererar kycklingar i Sverige. Vi tillhör koncernen Scandi Standard som bland annat har varumärkena Kronfågel i Sverige och Danpo i Danmark. Koncernen finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Irland. Swehatch består av både djurproduktion, där vi tar fram kläckägg samt två kläckerier där vi kläcker fram den daggamla kycklingen. Vi finns på tre olika orter i Sverige, Flyinge, Hagby samt Väderstad.

Lockas du av möjligheten att bli en del av ett välskött företag i kläckeribranschen? Är du en strukturerad, ansvarstagande och affärsintresserad Ekonomichef? Då kan det här vara jobbet för dig. Skicka in din ansökan redan i dag!

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Swehatch och Experis. Du kommer att bli anställd hos Swehatch.



Dina arbetsuppgifter

Som Ekonomichef kommer du att ansvara för redovisningen och rapporteringen i bolaget. Till din hjälp på Ekonomiavdelningen har du en assistent som ansvarar för kund- och leverantörsreskontra, lagerbokföring och avräkning.

I arbetsuppgifterna ingår:

* Löpande bokföring
* Balanskontoavstämning
* Moms och skattedeklarationer
* Månads-och årsbokslut, samt årsredovisning
* Budget och prognos
* Resultatuppföljning och analys
* Kontakt med banker, revisorer och myndigheter
* Kontinuerlig förbättring av processer och rutiner

Tjänsten är placerad i Flyinge och rapporterar till VD.



Den vi söker

Vi söker dig som har högskoleekonom eller motsvarande utbildning inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av liknande arbete. Du har en bred profil som Ekonomichef med intresse både för administration och för bolagets verksamhet och affär.

Som person är du noggrann, strukturerad och analytisk. Du är flexibel, prestigelös och noga med att leverera på utsatta deadlines. Du har goda Excelkunskaper och har du även erfarenhet av affärssystemet AX och Qlikview är det ett plus. Då koncernen står inför ett kommande byte av affärssystem ser vi också gärna att du har intresse av IT och affärssystem.



Erbjudande

Som Ekonomichef blir du en del av ett framgångsrikt, välskött bolag. Du blir som medlem i ledningsgruppen en nyckelperson i verksamheten där du kommer att jobba nära verksamheten med möjligheter att påverka rapportering, system och rutiner och bidra till bolagets fortsatta framgång.

Du kommer att jobba med ett av Sveriges starkaste varumärken - Kronfågel! Ett innovativt företag som är ledande inom sin bransch. Här står miljöaspekten högt på agendan utifrån ledorden Öppenhet - Utmana - Agera nu.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Swehatch med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rikard Karlsson, 0709-316 318, [email protected], eller rekryteringskonsult Linda Svensson på telefonnummer: 044-20 38 71 eller via e-post: [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Ekonomichef

Ansök    Jul 1    Eslövs kommun    Ekonomichef
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomichef ansvarar du för att leda och utveckla ekonomistyrningen inom såväl förvaltningsorganisationen som med de hel- och delägda bolagen och kommunalförbunden. Viktigt för tjänsten är att du har en helhetssyn och förmåga att förb... Visa mer
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.



ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomichef ansvarar du för att leda och utveckla ekonomistyrningen inom såväl förvaltningsorganisationen som med de hel- och delägda bolagen och kommunalförbunden. Viktigt för tjänsten är att du har en helhetssyn och förmåga att förbättra, utveckla och effektivisera resursanvändandet inom samtliga verksamheter. Du ansvarar för att identifiera och implementera samhällsekonomiska analyser, kvalitetsledningsprocesser och uppföljning av prognosarbete som syftar till att nå både högre kvalitet och god effektivitet. Du leder och sammankallar även ekonomgruppen, som består av ekonomer och controllers i förvaltningarna.

I ditt uppdrag som ekonomichef är du en av sju avdelningschefer på kommunledningskontoret och ansvarar för verksamhetsplanering och utvecklingsarbete på ekonomiavdelningen.

I chefsrollen ingår arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar för ekonomiavdelningen. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och har kommundirektören som chef.
Du har ett nära samarbete med kommunstyrelsens arbetsutskott tillika budgetberedning i relevanta frågor.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten förutsätter att du har högskoleutbildning med inriktning på ekonomi samt flerårig erfarenhet av ledande befattning inom offentlig verksamhet. Där har du arbetat i enlighet med fattade politiska- och ledningsbeslut, lagstiftning, policys och arbetssätt samt levt efter och förmedlat arbetsgivarens vision och värderingar.

Som chef ser du möjligheter till förändring och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar, beskriver pedagogiskt och hanterar motstånd mot förändring på ett konstruktivt sätt samt driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

Du är van att inspirera andra och får gehör för dina åsikter och idéer genom att vara en god kommunikatör. Din kommunikationsstil skapar förståelse, trovärdighet och förtroende. Genom övertygande argument tillför du entusiasm som uppmuntrar till goda prestationer och ökad motivation.

Du som chef är lyhörd och respektfull i mötet med andra och bidrar till en god arbetsmiljö och skapar en stark teamkänsla.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Ekonomiansvarig till framgångsrika Sandéns i Eslöv

Ansök    Feb 2    Standby Workteam AB    Ekonomichef
Sandéns Security Printing AB är en av Skandinaviens största tillverkare av lotterier, bingobrickor och telefonkort. Företaget trycker även ett stort antal special- och reklamlotter enligt kundernas önskemål. Produktionen sker i stor skala med modern teknik. Tryckeriet har högsta säkerhetsklass vilket innebär att Sandéns är godkända för att trycka lotter av högsta vinstklassen i Sverige och övriga Europa. En stor del av produktionen exporteras och försäljni... Visa mer
Sandéns Security Printing AB är en av Skandinaviens största tillverkare av lotterier, bingobrickor och telefonkort. Företaget trycker även ett stort antal special- och reklamlotter enligt kundernas önskemål. Produktionen sker i stor skala med modern teknik. Tryckeriet har högsta säkerhetsklass vilket innebär att Sandéns är godkända för att trycka lotter av högsta vinstklassen i Sverige och övriga Europa. En stor del av produktionen exporteras och försäljning sker genom återförsäljare. Företagets omsättning ökade med ca. 20% förra året. Sandéns har ca. 45 medarbetare och verksamheten finns i Eslöv. Läs gärna mer på https://www.sandens.se/




Ekonomiansvarig till Sandéns i Eslöv




Vill du jobba i ett familjärt och framgångsrikt bolag med stor vi-känsla? Är du en självgående ekonom som brinner för ordning och reda? Är du sugen på att bli del av ett väl sammansvetsat gäng som tar ansvar och visar engagemang? Då letar vi efter dig!


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och bokslut för gruppens 6 bolag
Löpande betalningar och likviditetshantering
Upprättande av budget och prognoser tillsammans med ledningsgruppen
Kund- och leverantörsreskontran
Momsrapportering
Hantering av företagstekniska uppgifter t.ex. gentemot myndigheter
Ansvar och hantering av delar av löne- och personaladministrationen tillsammans med personalsadministratör
Fungera som kontaktperson för bolagets externa revisorer



Vissa ekonomifunktioner, såsom kund- och leverantörsfakturering, sköts av dina kollegor på ordermottagning och inköp. Som Ekonomiansvarig har du inget personalansvar. Du rapporterar till företagets VD.


Dina kvalifikationer
Du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har erfarenhet av något affärssystem - gärna MS Dynamics Navision - och har goda kunskaper inom MS Office. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är självgående men gillar även att jobba i team. Du är analytisk och kan planera och organisera ditt arbete i god tid. Du är prestigelös och tycker att målet och laget går före individen. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100% med start efter överenskommelse.


I denna rekrytering samarbetar Sandéns Security Printing med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken. För mer information kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709 605 372.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiansvarig på 75% till Eslöv

Ansök    Feb 6    Framtiden i Sverige AB    Ekonomichef
Är du en lojal och pålitlig ekonom? Vill du jobba i ett stabilt familjeföretag som erbjuder en god stämning och gemenskap? Då har vi tjänsten för dig! Dina arbetsuppgifter Som ekonomiansvarig arbetar du med allt från löpande bokföring till ekonomisk analys av verksamhetens bolag. Du har självständigt ansvar för stor del av ekonomiarbetet och du planerar på egen hand dina arbetsdagar. I en del arbetsuppgifter arbetar du nära tillsammans med personaladminis... Visa mer
Är du en lojal och pålitlig ekonom? Vill du jobba i ett stabilt familjeföretag som erbjuder en god stämning och gemenskap? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig arbetar du med allt från löpande bokföring till ekonomisk analys av verksamhetens bolag. Du har självständigt ansvar för stor del av ekonomiarbetet och du planerar på egen hand dina arbetsdagar. I en del arbetsuppgifter arbetar du nära tillsammans med personaladministratören.

Arbetsuppgifterna innefattar:
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Bokslut och budgetarbete
- Momsrapportering
- Hantera delar av löneadministrationen

Tjänsten är på 75%, arbetstiden är flexibel. Denna tjänst ersätter en pensionsavgång. Under din första tid arbetar ni nära tillsammans för att få ett lugnt och bra övertagande av tjänsten.


Om företaget
Företaget arbetar inom säkerhetstryck och grafisk produktion med historia nästan 100 år tillbaka. I Eslöv arbetar 45 kollegor inom produktion och tryckeri samt supportfunktioner på kontoret. Detta är ett stabilt familjeägt bolag med stort engagemang hos medarbetare, de präglas av tradition och hög kvalitet. Företaget ser långsiktigt på personal och investeringar, och har mycket låg personalomsättning.

Din profil
Ordning och ansvarstagande kommer naturligt för dig. Du trivs med samarbete och laganda, samtidigt som du gärna kan variera med självständigt arbete.

Skallkrav:
- Ekonomiutbildning, minst YH
- Minst ett års erfarenhet av redovisning/ ekonomiarbete
- Svenska i tal och skrift

Meriterande:
- Kunskap i Visma, Microsoft Dynamic
- Mer erfarenhet av liknande arbete


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: 75%
Arbetstid: 8-15, möjlighet till flexibel arbetstid
Ort: Eslöv

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen till Framtiden! Visa mindre