Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Eslöv

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Eslöv. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eslöv som finns hos arbetsgivaren.

Student sökes för IT support i Eslöv!

Är du den pålitliga personen som alltid ställer upp för dina kollegor? Är du duktig på att nätverka och älskar att grotta ner dig i olika IT problem? Missa då inte chansen att söka in som IT support till Dustin! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du jobba för Dustins räkning ute hos kunden i Eslöv två dagar i veckan, fyra timmar åt gången. Denna roll syftar till att förstärka befintliga serviceteam med dedikerad on-site support i Eslöv. Du kommer att vara d... Visa mer
Är du den pålitliga personen som alltid ställer upp för dina kollegor? Är du duktig på att nätverka och älskar att grotta ner dig i olika IT problem? Missa då inte chansen att söka in som IT support till Dustin!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du jobba för Dustins räkning ute hos kunden i Eslöv två dagar i veckan, fyra timmar åt gången. Denna roll syftar till att förstärka befintliga serviceteam med dedikerad on-site support i Eslöv. Du kommer att vara den lokala kontakten för användare och samarbeta nära med Service Desk och nätverksavdelningen för att säkerställa smidig drift. Du förväntas ta dig ann olika problem, och till stöd kommer du ha en gedigen dokumentation och en service desk i ryggen!

För den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är positiv och hjälpsam, med ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, hantera flera uppgifter samtidigt och hittar energi i att lösa utmanande situationer.


* Felsökning av olika system så som Microsoft paketet och Teams
* Hjälpa till med hårdvara och utrustning så som installationer och omkoppling
* Noggrant dokumentera förändringar och ärenden


Du erbjuds


* Ta del av varierande arbetsuppgifter, där du ständigt att utvecklas och lär dig mer
* Du kommer att få möjlighet att arbeta med olika teknologier och system och därmed kommer du att utvecklas professionellt.
* En personlig konsultchef som kommer följa din utveckling längs med resan. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Fasta arbetstider tisdagar och torsdagar 8:00-12:00.


* Ge on-site support och utföra hands-on arbete.
* Ta emot ärenden via ärendehanteringssystem, telefon och e-post.
* Felsökning av olika system så som Microsoft paketet och Teams
* Hjälpa till med hårdvara och utrustning så som installationer och omkoppling
* Noggrant dokumentera förändringar och ärenden


VI SÖKER DIG SOM


* Studerar minst 50% och har minst 1.5 år kvar av dina eftergymnasiala studier. Observera att du ej kommer vara aktuell för tjänsten om du ej studerar.
* Erfarenhet av on-site IT-support
* Är obehindrad i såväl svenska som engelska i tal och skrift
* Har grundläggande teknisk bakgrund
* Har kunskap om Microsoft 365 och Windows


Det är meriterande om du har
- Jobbat inom Service och/eller IT support sen tidigare
- Jobbat med ärendehantering system sen tidigare
- Studerar en IT-relaterad utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Dustin är en komplett IT-partner som erbjuder hårdvara, mjukvara, tjänster och finansieringslösningar för främst små och medelstora företag. De guidar kunder genom hela processen från behovsanalys till leverans och support. Med lång erfarenhet och strategiska förvärv har de byggt bred IT-kompetens och erbjuder lösningar som SaaS, drift och mobilitet. Visa mindre

Service Desk Analys till Smurfit Westrock i Eslöv

Smurfit Westrock, en global ledare inom hållbara papper och förpackningar, är verksamt i 40 länder med ca 100 000 anställda i över 500 konverteringsverksamheter och 63 pappersbruk. Vi erbjuder en oöverträffad portfölj av innovativa förpackningslösningar, allt från wellpapp och konsumentförpackningar till Bag-in-Box® och butiksdisplayer. Smurfit Westrock Skandinavien är en del av Smurfit Westrocks förpackningsdivision med ca 1400 anställda vid verksamhetern... Visa mer
Smurfit Westrock, en global ledare inom hållbara papper och förpackningar, är verksamt i 40 länder med ca 100 000 anställda i över 500 konverteringsverksamheter och 63 pappersbruk.
Vi erbjuder en oöverträffad portfölj av innovativa förpackningslösningar, allt från wellpapp och konsumentförpackningar till Bag-in-Box® och butiksdisplayer.
Smurfit Westrock Skandinavien är en del av Smurfit Westrocks förpackningsdivision med ca 1400 anställda vid verksamheterna i Danmark, Norge och Sverige. Våra förpackningar är återvinningsbara och biologiskt nedbrytbara och producerade på ett hållbart sätt, vilket kan förbättra våra kunders miljöavtryck. Läs mer på smurfitwestrock.se

Om rollen
Vill du vara med och stötta en hållbar industri i en internationell miljö? Nu söker vi en engagerad och lösningsorienterad Service Desk Analyst till vårt IT-team i Sverige och Norge. Du kommer att arbeta nära våra verksamheter och vara en viktig del i att utveckla och stötta IT-funktionen.
Som Service Desk Analyst är du placerad på vårt kontor i Eslöv och arbetar tillsammans med ett kompetent IT-team. Du kommer att ha en varierad vardag där du både hanterar supportärenden och får möjlighet att utvecklas inom IT.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

Telefonsupport och ärendehantering


Skapa nya AD konton.


Felsökning av applikationer som inte fungerar (OMP, Gico, ArtiosCad, datorer m.m.).


Installation av datorer och applikationen till våra slutanvändare.


Hjälpa slutanvändaren med mobiltelefoner.


Kontakt med externa leverantörer.


Uppdatera vår interna dokumentation för IT


Resor till andra enheter i Sverige


Beredskap



Vem söker vi?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har arbetat inom IT i minst ett år och är redo att ta nästa steg i karriären. Du är en lagspelare som brinner för service och har ett genuint intresse för teknik.
Du ska ha:

Eftergymnasialutbildning inom IT, eller motsvarande erfarenhet


Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT, gärna med liknande arbetsuppgifter


Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska


B körkort


Goda kunskaper för Windows klienter och servrar


Goda kunskaper om Active Directory (kontohantering samt behörigheter)


 Meriterande är om du:

Har förståelse för nätverk och ITIL 4 fungerar


Har tidigare erfarenhet av ServiceNow och nätverksskrivare


Förstår norska och danska


Som person är du nyfiken och lösningsorienterad, med en stark vilja att utvecklas inom ditt teknikområde. Du är ansvarstagande och självgående, men trivs också med att samarbeta i team. Du är säkerhetsmedveten och är trygg i att arbeta i en verksamhet som präglas av förändring och tillväxt. Din lyhördhet och ditt engagemang gör att du bidrar positivt till både arbetsmiljö och resultat. För att trivas hos oss är det viktigt att våra värderingar och vår professionella kultur stämmer överens med dina egna värderingar.

Vad erbjuder vi?
Hos oss får du:

Ett stimulerande och varierat arbete på internationell nivå


Ett kompetent, engagerat och hjälpsamt team


Goda utvecklingsmöjligheter, både professionellt och personligt


Möjlighet att avancera till andra områden inom koncernen


Vill du vara med och skapa hållbara industriella lösningar i Skandinavien? Då ser vi fram emot din ansökan!

För vidare information om tjänsten se vår hemsida, www.smurfitwestrock.se, eller kontakta [email protected]  Service Desk Team Leader Scandinavia.
För information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Andree Johansson, Junior HR Business Partner på [email protected] Visa mindre

Student sökes för IT support i Eslöv!

Är du den pålitliga personen som alltid ställer upp för dina kollegor? Är du duktig på att nätverka och älskar att grotta ner dig i olika IT problem? Missa då inte chansen att söka in som IT support till Dustin! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du jobba för Dustins räkning ute hos kunden i Eslöv två dagar i veckan, fyra timmar åt gången. Det kan även förekomma fler timmar vid behov! Här kommer du finnas på plats för att stötta en arbetsplats på 40 persone... Visa mer
Är du den pålitliga personen som alltid ställer upp för dina kollegor? Är du duktig på att nätverka och älskar att grotta ner dig i olika IT problem? Missa då inte chansen att söka in som IT support till Dustin!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du jobba för Dustins räkning ute hos kunden i Eslöv två dagar i veckan, fyra timmar åt gången. Det kan även förekomma fler timmar vid behov!
Här kommer du finnas på plats för att stötta en arbetsplats på 40 personer i olika IT ärenden som kan förekomma. Du förväntas ta dig ann olika problem, och till stöd kommer du ha en gedigen dokumentation och en service desk i ryggen!

Du erbjuds
- Ta del av varierande arbetsuppgifter, där du ständigt att utvecklas och lär dig mer
- Du kommer att få möjlighet att arbeta med olika teknologier och system och därmed kommer du att utvecklas professionellt.
- En personlig konsultchef som kommer följa din utveckling längs med resan.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning av olika system så som Microsoft paketet och Teams
* Hjälpa till med hårdvara och utrustning så som installationer och omkoppling
* Noggrant dokumentera förändringar och ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Är obehindrad i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Studerar just nu och har minst 1.5 år kvar
- Har ett gediget intresse av IT

Det är meriterande om du har
- Har jobbat inom Service och/eller IT support sen tidigare
- Har kunskap inom microsoft 365
- Har jobbat med ärendehantering system sen tidigare

Den här rollen präglas av att du är orädd. Vi kommer lägga stor vikt i personlighetsdrag för den här tjänsten!

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Nätverkande
* Samarbetsvillig
* Kommunikativ


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Visa mindre

Vi söker medarbetare till IT Servicedesk i Eslöv!

Har du en stor teknisk kompetens och intresse samt beskriver dig själv som driven och lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optim... Visa mer
Har du en stor teknisk kompetens och intresse samt beskriver dig själv som driven och lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optimerat utbud och förpackningsmaterial.

Vi letar just nu efter en medarbetare till vår kunds IT Servicedesk på deras kontor i Eslöv. Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
- Lösa generella IT-problem över telefon, ärendehanteringssystem och mail.
- Hantera eskalering enligt fastställda processer.
- Uppdatera dokumentation för tjänster och kunder.
- Vara företagets ansikte utåt och ge support via mail, telefon och ärendehanteringssystem.

Detta är en heltidstjänst med start omgående. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos vår kund under en provperiod, med avsikt att därefter bli direkt anställd av företaget i fråga. Dina arbetstider är förlagda mellan 8.00 – 16.00, måndag till fredag. Denna tjänst kräver att du har möjlighet att arbeta på plats i Eslöv.

Din profil
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT.
- Erfarenhet av arbete i Servicedesk inom IT och att arbeta med felsökning.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt eller service, gärna genom telefon.
- God kunskap kring hur ett AD fungerar samt kunskap och tidigare erfarenhet av konto/behörighetshantering, Microsoft 365, Office 2016, Teams, Windows 10 och diverse installationer.
- Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- B-körkort.

Det är meriterande om du har:
- Ett brinnande IT-intresse och en stor nyfikenhet som driver dig att vilja lära dig mer.
- Erfarenhet av print, hårdvara och tjänster.
- Fallenhet för att lösa problem och god förmåga att kommunicera, såväl mot kollegor som mot våra användare.
- Erfarenhet av något ärendehanteringssystem samt hur ITIL 4 fungerar.
- Kännedom om IT-säkerhet och compliance.

Som person ser vi att du är en lagspelare som motiveras av att arbeta i team med andra. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och ett gott samarbete är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du beskriver dig själv som ansvarstagande, lyhörd och engagerad. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar.

Låter detta som en intressant tjänst för dig? Passa på att skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Supporttekniker

Nu söker vi en teknisk support till Disab i Eslöv. Om företaget DISAB VACUUM TECHNOLOGY AB DISAB är ett ledande tillverkningsföretag för mobila, semi-mobila och stationära vakuumsystem för den industriella marknaden. Sedan 1976 har vi erbjudit våra kunder förstklassiga produkter och tjänster. Nyckeln till framgång har varit att kombinera vår kunskap och erfarenhet med att ta fram tillförlitliga produkter och system med hög teknisk prestanda. Idag är DISA... Visa mer
Nu söker vi en teknisk support till Disab i Eslöv.

Om företaget
DISAB VACUUM TECHNOLOGY AB
DISAB är ett ledande tillverkningsföretag för mobila, semi-mobila och stationära vakuumsystem för den industriella marknaden. Sedan 1976 har vi erbjudit våra kunder förstklassiga produkter och tjänster. Nyckeln till framgång har varit att kombinera vår kunskap och erfarenhet med att ta fram tillförlitliga produkter och system med hög teknisk prestanda.
Idag är DISAB ett globalt företag där kunden står i centrum. Vi erbjuder kostnadseffektiva lösningar för industrin vars produktion använder sig av vått eller torrt material och kan ha problem med materialspill, dammbildning, avfallshantering och/eller återvinning av material. Vi strävar efter att bibehålla vår position som det marknadsledande tillverkningsföretaget av vakuumsystem. Vi är en del av samhället och står redo att ta ansvar. Vi arbetar därför ständigt med att utveckla lösningar som kan förbättra arbetsmiljön och våra kunders dagliga arbete.


Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en engagerad och tekniskt kunnig person för att hjälpa Disabs kunder med support och service. Som en del teamet kommer du att arbeta med att lösa tekniska problem, utföra reparationer ute på fältet och hantera reservdelar. Här är några av de huvudsakliga ansvarsområdena:

Teknisk support: Du kommer att ge teknisk support till våra slutkunder och servicepartners.
Fältreparationer: Du kommer att utföra service och reparationer på plats hos våra kunder, både i Sverige och globalt. Det är viktigt att du är flexibel och kan resa när det behövs, uppskattningsvis 50 dagar/år.
Reservdelsadministration: Du kommer att hantera reservdelsorder och administrera offerter till Disabs kunder.
Teknisk kompetens: Du kommer att vara en resurs internt och hjälpa dina kollegor med teknisk support. Det kan innebära att du ger råd om produkter eller hjälper till med tekniska frågor.
Förbättringsförslag: Du kommer att vara delaktig i att identifiera förbättringspotential, och utföra förändringar, i vår produktionsverksamhet och vårt kvalitetsledningssystem. Ditt öga för avvikelser och din analytiska förmåga är värdefullt.
Eftermarknadsservice: Du kommer att vara med och utveckla vår service för eftermarknaden, inklusive kundsupport och reservdelshantering. Det är viktigt att du är lyhörd för kundbehov och kan arbeta proaktivt.
Maskinutbildning: Du kommer att ge maskinutbildning till våra slutkunder, både i Sverige och globalt. Det är viktigt att du är pedagogisk och kan förklara tekniska koncept på ett enkelt sätt.
Utbildningsmaterial: Du kommer att vara ansvarig för att utveckla och uppdatera vårt utbildningsmaterial. Det kan vara allt från instruktionsböcker till presentationsmaterial.

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att vara aktuellt för tjänsten behöver du ha en teknisk utbildning. Du har ett stort intresse för teknik och problemlösning.
Du behöver kunna kommunicera på tyska för att supporta den tyska marknaden.
Du samarbetar gärna med kollegor för att kunna ge kunden bästa tänkbara service.
Det är viktigt att du är noggrann och har god organisatorisk förmåga.
Du har inga problem med att resa i tjänsten, såväl inom Sverige som i stora delar av övriga världen.
Du har B-körkort.

Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Siversson, 0417-77 99 83.

Tillträde enl överenskommelse.

Tjänsten börjar som en provanställning på 6 månader.

Ansök direkt då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

IT-TEKNIKER

Som IT-tekniker i en konsultroll kommer du tillsammans med dina kollegor att stödja våra kunders verksamheter med IT relaterade lösningar på plats hos kund eller på distans. Vi tror att du har ett par års erfarenhet inom yrket och ett genuint intresse för IT. Du är analytisk och duktig på felsökning och problemlösning. Du måste förstå både tekniska detaljer och ha möjlighet att se den stora bilden, ha ett strukturerat arbetssätt, vara ansvarstagande och al... Visa mer
Som IT-tekniker i en konsultroll kommer du tillsammans med dina kollegor att stödja våra kunders verksamheter med IT relaterade lösningar på plats hos kund eller på distans.
Vi tror att du har ett par års erfarenhet inom yrket och ett genuint intresse för IT. Du är analytisk och duktig på felsökning och problemlösning. Du måste förstå både tekniska detaljer och ha möjlighet att se den stora bilden, ha ett strukturerat arbetssätt, vara ansvarstagande och aldrig släppa ett uppdrag. Som person är du social, positiv, jordnära och lätt att arbeta med.
Din personlighet
Drivande och initiativtagande
Serviceanda
Har ett brinnande tekniskt intresse
Din erfarenhet
Goda kunskaper om Windows klienter och server
Goda kunskaper inom nätverk, brandväggar och TCP/IP.
Goda kunskaper om Active Directory
Goda kunskaper om Microsoft Azure
Goda kunskaper att administrera Microsoft 365
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Körkort för personbil
Meriterande är om du hanterat några av dessa arbetsuppgifter
Ansvarat för tekniska implementationer
Självständigt drivit projekt
Hanterat inköp av licenser och hårdvara
Kunskaper inom Enterprise Mobility + Security (EMS)
Kunskaper inom Microsoft Endpoint Manager



Arbetet kräver mycket kundkontakt både på plats hos kund och via telefon vilket kräver att du har god servicevana och kan göra dig förstådd hos kunder. B-körkort är ett krav.
Intervjuer sker löpande under annonseringstiden så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Hör av dig så berättar vi mer!
Skicka din ansökan med CV till [email protected] Visa mindre

Vi söker medarbetare till IT Servicedesk i Eslöv!

Har du en stor teknisk kompetens och intresse samt beskriver dig själv som driven och lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optim... Visa mer
Har du en stor teknisk kompetens och intresse samt beskriver dig själv som driven och lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optimerat utbud och förpackningsmaterial.

Vi letar just nu efter en medarbetare till vår kunds IT Servicedesk på deras kontor i Eslöv. Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
- Lösa generella IT-problem över telefon, ärendehanteringssystem och mail.
- Hantera eskalering enligt fastställda processer.
- Uppdatera dokumentation för tjänster och kunder.
- Vara företagets ansikte utåt och ge support via mail, telefon och ärendehanteringssystem.

Detta är en heltidstjänst med start i januari. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos vår kund under en provperiod, med avsikt att därefter bli direkt anställd av företaget i fråga. Dina arbetstider är förlagda mellan 8.00 – 16.00, måndag till fredag. Denna tjänst kräver att du har möjlighet att arbeta på plats i Eslöv.

Din profil
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT.
- Erfarenhet av arbete i Servicedesk inom IT och att arbeta med felsökning.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt eller service, gärna genom telefon.
- God kunskap kring hur ett AD fungerar samt kunskap och tidigare erfarenhet av konto/behörighetshantering, Microsoft 365, Office 2016, Teams, Windows 10 och diverse installationer.
- Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- B-körkort.

Det är meriterande om du har:
- Ett brinnande IT-intresse och en stor nyfikenhet som driver dig att vilja lära dig mer.
- Erfarenhet av print, hårdvara och tjänster.
- Fallenhet för att lösa problem och god förmåga att kommunicera, såväl mot kollegor som mot våra användare.
- Erfarenhet av något ärendehanteringssystem samt hur ITIL 4 fungerar.
- Kännedom om IT-säkerhet och compliance.

Som person ser vi att du är en lagspelare som motiveras av att arbeta i team med andra. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och ett gott samarbete är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du beskriver dig själv som ansvarstagande, lyhörd och engagerad. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar.

Låter detta som en intressant tjänst för dig? Passa på att skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Vi söker medarbetare till IT Servicedesk i Eslöv!

Har du en stor teknisk kompetens och intresse samt beskriver dig själv som driven och lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optim... Visa mer
Har du en stor teknisk kompetens och intresse samt beskriver dig själv som driven och lösningsorienterad? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optimerat utbud och förpackningsmaterial.

Vi letar just nu efter en medarbetare till vår kunds IT Servicedesk på deras kontor i Eslöv. Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
- Lösa generella IT-problem över telefon, ärendehanteringssystem och mail.
- Hantera eskalering enligt fastställda processer.
- Uppdatera dokumentation för tjänster och kunder.
- Vara företagets ansikte utåt och ge support via mail, telefon och ärendehanteringssystem.

Detta är en heltidstjänst med start omgående. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos vår kund under en provperiod, med avsikt att därefter bli direkt anställd av företaget i fråga. Dina arbetstider är förlagda mellan 8.00 – 16.00, måndag till fredag. Denna tjänst kräver att du har möjlighet att arbeta på plats i Eslöv.

Din profil
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT.
- Erfarenhet av arbete i Servicedesk inom IT och att arbeta med felsökning.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt eller service, gärna genom telefon.
- God kunskap kring hur ett AD fungerar samt kunskap och tidigare erfarenhet av konto/behörighetshantering, Microsoft 365, Office 2016, Teams, Windows 10 och diverse installationer.
- Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- B-körkort.

Det är meriterande om du har:
- Ett brinnande IT-intresse och en stor nyfikenhet som driver dig att vilja lära dig mer.
- Erfarenhet av print, hårdvara och tjänster.
- Fallenhet för att lösa problem och god förmåga att kommunicera, såväl mot kollegor som mot våra användare.
- Erfarenhet av något ärendehanteringssystem samt hur ITIL 4 fungerar.
- Kännedom om IT-säkerhet och compliance.

Som person ser vi att du är en lagspelare som motiveras av att arbeta i team med andra. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och ett gott samarbete är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du beskriver dig själv som ansvarstagande, lyhörd och engagerad. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar.

Låter detta som en intressant tjänst för dig? Passa på att skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Vi söker medarbetare till IT Servicedesk i Eslöv!

Har du ett stort intresse för IT och teknik? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller servicedesk? Då har vi tjänsten för dig! Smurfit Kappa är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillh... Visa mer
Har du ett stort intresse för IT och teknik? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller servicedesk? Då har vi tjänsten för dig!

Smurfit Kappa är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optimerat utbud och förpackningsmaterial.

Å Smurfit Kappas vägnar letar vi nu efter en medarbetare till deras IT Servicedesk på kontoret i Eslöv. I denna tjänst kommer du ta emot ärenden genom telefon och sedan ansvara över dessa från start till mål. Exempel på ärenden kan vara felsökning, behandla beställningar och andra tekniska problem som kan uppstå. De som ringer in är medarbetare som jobbar i Sverige och Norge.

Detta är en heltidstjänst med start i slutet av augusti. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos Smurfit Kappa. Servicedeskens öppettider är 7.15-17.00 och dina arbetstider kommer ligga där emellan 8 timmar per dag, efter överenskommelse, måndag till fredag.

Din profil
- Du har ett stort intresse och god förståelse för IT och teknik.
- Du har en it-bakgrund eller studerar inom området, till exempel IT, teknik eller systemvetenskap.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta på servicedesk eller kundtjänst och har en god förmåga att hantera och bemöta människor.
- Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Vi ser att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar. Det är viktigt att du har ett hjälpsamt och lösningsfokuserat arbetssätt. Som person beskriver du dig själv som ambitiös, flexibel och positiv.

Låter det som en intressant tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Medarbetare till IT Servicedesk!

Har du ett stort intresse för IT och teknik? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med servicedesk och AD? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett o... Visa mer
Har du ett stort intresse för IT och teknik? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med servicedesk och AD? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optimerat utbud och förpackningsmaterial.

Å vår kunds vägnar letar vi nu efter en medarbetare till deras IT Servicedesk på kontoret i Eslöv. I denna tjänst kommer du ta emot ärenden genom telefon och sedan ansvara över dessa från start till mål. Exempel på ärenden kan vara felsökning, behandla beställningar och andra tekniska problem som kan uppstå. De som ringer in är medarbetare som jobbar i Sverige och Norge.

Detta är en heltidstjänst med start omgående eller så snart vi hittar rätt person. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos vår kund. Servicedeskens öppettider är 7.15-17.00 och dina arbetstider kommer ligga där emellan 8 timmar per dag, efter överenskommelse, måndag till fredag.

Din profil
- Du har ett stort intresse och god förståelse för IT och teknik.
- Du har en it-bakgrund eller studerar inom området, till exempel IT, teknik eller systemvetenskap.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta på servicedesk eller kundtjänst och har en god förmåga att hantera och bemöta människor.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Active Directory.
- Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Vi ser att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar. Det är viktigt att du har ett hjälpsamt och lösningsfokuserat arbetssätt. Som person beskriver du dig själv som ambitiös, flexibel och positiv.

Låter det som en intressant tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Vi söker medarbetare till IT Servicedesk i Eslöv!

Har du ett stort intresse för IT och teknik? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller servicedesk? Då har vi tjänsten för dig! Smurfit Kappa är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillh... Visa mer
Har du ett stort intresse för IT och teknik? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller servicedesk? Då har vi tjänsten för dig!

Smurfit Kappa är en världsledande leverantör av pappersbaserade förpackningar med verksamhet i 23 länder i Europa och 12 länder i Nord-, Latin- och Sydamerika. Deras erfarenhet och expertis skapar nya möjligheter för deras kunder och de utvecklar hela tiden sin förpackningsdesign och innovationer för att tillhandahålla ett optimerat utbud och förpackningsmaterial.

Å Smurfit Kappas vägnar letar vi nu efter en medarbetare till deras IT Servicedesk på kontoret i Eslöv. Det initiala behovet är under sommaren med start omgående, med chans till eventuell förlängning. I denna tjänst kommer du ta emot ärenden genom telefon och sedan ansvara över dessa från start till mål. Exempel på ärenden kan vara felsökning, behandla beställningar och andra tekniska problem som kan uppstå. De som ringer in är medarbetare som jobbar i Sverige och Norge.

Detta är en heltidstjänst med start omgående. Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos Smurfit Kappa. Servicedeskens öppettider är 7.15-17.00 och dina arbetstider kommer ligga där emellan 8 timmar per dag, efter överenskommelse, måndag till fredag.

Din profil
- Du har ett stort intresse och god förståelse för IT och teknik.
- Du har en it-bakgrund eller studerar inom området, till exempel IT, teknik eller systemvetenskap.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta på servicedesk eller kundtjänst och har en god förmåga att hantera och bemöta människor.
- Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar. Det är viktigt att du har ett hjälpsamt och lösningsfokuserat arbetssätt. Som person beskriver du dig själv som ambitiös, flexibel och positiv.

Låter det som en intressant tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

IT-tekniker till Servicedesk

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. Visste du att i Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare? Servicecenter består av Kontaktcenter, Digital infrastruktur, Verksamhetsnära IT och Servicedesk. Vi är 21 personer på avdel... Visa mer
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Visste du att i Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare?

Servicecenter består av Kontaktcenter, Digital infrastruktur, Verksamhetsnära IT och Servicedesk. Vi är 21 personer på avdelningen som arbetar med medborgarkontakt, drift av IT-system och infrastruktur, IT-utbildningar, beredskap och användarsupport. I din roll i Servicedesk får du fyra andra kollegor. Möjlighet att delta och påverka är stor och det finns stora möjligheter till personlig utveckling

ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker i Servicedesk är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt telefon, ärendehanteringssystem och e-post. Största delen av supporten ges via fjärrstyrning men till viss del även via besök i verksamheten.
De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på fast och mobil telefoni, surfplattor, PC, skrivare, Citrixmiljö och kringutrustning. Du kommer att arbeta med att administrera behörigheter, beställningar, installera och reparera befintlig programvara.

I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga arbetsuppgifter i Servicedesk. Som IT-supporttekniker i Servicedesk får du möjlighet att hantera ärenden i både första och andra linjen och i vissa fall även i tredje linjen.

I Servicedesk lägger vi stor vikt vid att kundbemötandet ska uppfattas som positivt av våra användare. Att vi i Servicedesk arbetar tillsammans och hjälps åt för att bli ännu bättre är en självklarhet. Vi har nyligen implementerat ett nytt servicedesk-/klienthanteringsverktyg vilket gör att vi just nu anpassar och uppdaterar våra arbetssätt. Så vill du vara med och påverka och bidra till ett ännu bättre möte med våra kunder så är du rätt för oss!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för IT. Du som söker har utbildning inom IT-support eller motsvarande. Vi ser att du har flera års erfarenhet av att ha arbetat inom Servicedesk/IT-support, där bland annat felsökning på klienter och on-site support har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av att registrera och hantera incidenter i ett ärendehanteringssystem. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper om telefoni (fast och mobil), surfplattor, Windowsmiljö (Windows 10, Office, Exchange, Skype), klienthantering, skrivarhantering samt användar- och datorhantering i Active Directory. Det är önskvärt att du har kännedom om ITIL. B-körkort för manuellt växlad bil är ett krav då on-site support är en del av rollen.

Servicedesk ska alltid vara bemannad under kontorstid vilket ställer stora krav på ansvarskännande, lojalitet och att du kan anpassa dig till ändrade situationer.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en utpräglad serviceperson samt prestigelös i ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina tekniska kunskaper till personer med varierande IT-erfarenhet, både i tal och i skrift, och förstår vikten av god service.
Tjänsten passar dig som är noggrann, är lösningsorienterad för att snabbt hitta lösningar till användarna, och har lätt för att samarbeta och ta till dig nya kunskaper. Du har en bred teknisk kunskap och säkerställer att du själv utvecklar kunskap genom att kontinuerligt utveckla dig själv.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla ditt team genom att bland annat uttrycka åsikter och dela information på ett klart och tydligt sätt.
Vidare visar du intresse och förståelse för andra och arbetar för att skapa laganda.
I rollen behöver du vara aktivt social och ta initiativ för att skapa goda relationer till medarbetare och kollegor. Det är önskvärt att du trivs med att skriva manualer och andra instruktioner, både i text och video.

Hos oss får du möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Detta kräver att du är driven och tycker om att lära dig nya saker. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Som IT-supporttekniker i Eslövs kommun kommer du bli en del av ett team med engagerade, kunniga och ambitiösa kollegor. Du kommer att få jobba i en social roll, där du guidar kunder på bästa möjliga sätt i våra system. Du har möjlighet att växa i din yrkesroll och vi är måna om våra anställda.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Arbejd hjemmefra - Webhelps tekniske kunderservice vokser!

Ønsker du at udvikle dine kompetencer indenfor kundeservice og IT fra dit hjemmekontor? Vi leder efter friske nye medarbejdere til at arbejde hjemmefra for en af vores største klienter, som er førende indenfor teknologi og IT. Som kunderådgiver vil du hjælpe kunderne med innovative telefoner og computere og… At modtage opkald telefonisk fra danske kunder, og i perioder britiske kunder for at rådgive og hjælpe dem med deres henvendelser. At arbejde for et a... Visa mer
Ønsker du at udvikle dine kompetencer indenfor kundeservice og IT fra dit hjemmekontor?
Vi leder efter friske nye medarbejdere til at arbejde hjemmefra for en af vores største klienter, som er førende indenfor teknologi og IT.
Som kunderådgiver vil du hjælpe kunderne med innovative telefoner og computere og…
At modtage opkald telefonisk fra danske kunder, og i perioder britiske kunder for at rådgive og hjælpe dem med deres henvendelser.
At arbejde for et af verdens mest innovative og populære IT-brands, med produkter som telefoner og computere.
At finde løsninger og formidle disse videre, så kunderne kan vende glade tilbage til deres teknologiske dagligdag.

Webhelp vil tilbyde dig karrieremuligheder, et dynamisk miljø, dansk løn med bonus og meget mere...
4 ugers lønnet indledende oplæring.
Kontinuerlig coaching for at avancere din viden og position.
God fast løn med mulighed for bonus og tillæg.
Gode udviklingsmuligheder i jobbet og virksomheden. Hvem ved, måske din fremtidige karrieremulighed starter her?
Et ungt, socialt og dynamisk miljø.
Muligheden for at være en del af en stor international virksomhed.

Erfaring med iOS og/eller macOS eller lignende teknologi er en fordel på Webhelp men vi leder efter dig som også:
Har interesse for IT.
Elsker at tale med kunder.
Taler og skriver dansk samt har et godt engelsk niveau.
Formår at lytte, forstå, analysere et problem og videreformidle en løsning.

Hjemmearbejde i Webhelp
I løbet af Covid-19 har en stor del af vores medarbejdere arbejdet hjemmefra. Det har vist sig at fungere strålende både for vores medarbejdere og for Webhelp, og derfor fortsætter vi med denne model trods genåbningen efter Covid-19.
Webhelp stiller arbejdsudstyr til rådighed, så du skal bare sørge for et lukket rum derhjemme hvor du kan arbejde i ro og mag.
Så er du træt myldretid, kø på motorvejen, eller tid brugt på transport i det hele taget, så er hjemmearbejde måske noget for dig?
Rekrutteringsprocessen
Søg stillingen hurtigst muligt hvis du er interesseret. Du kan ansøge nu og vi afholder løbende samtaler.
Når du har ansøgt vil du kort tid efter modtage 2 tests. Det er vigtigt, at gennemfører testene hurtigst muligt, så vi kan tage dig videre i rekrutteringsprocessen.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores recruiter Carsten Petersen på telefon +45 27 53 49 88.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
START: 8. April 2022
ARBEJDSSTED: Hjemmearbejde.
STILLINGSTYPE: Fuldtidsstilling
ARBEJDSTIDER: Varierende arbejdstider i tidsrummet Mandag - Søndag 08.00-20.00
SIDSTE ANSØGNINGSFRIST: 1. April 2022
#jobbjustnu Visa mindre

IT-supporttekniker till Eslövs kommun

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025. Visste du att i Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare? Servicecenter består av Kontaktcenter, digital infrastruktur, Verksamhetsnära IT och Helpdesk. Vi är 21 personer på avdelnin... Visa mer
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Visste du att i Eslövs kommun uppmärksammar goda prestationer genom bemärkelserna årets chef, årets medarbetare och årets nyskapare?

Servicecenter består av Kontaktcenter, digital infrastruktur, Verksamhetsnära IT och Helpdesk. Vi är 21 personer på avdelningen som arbetar med medborgarkontakt, drift av IT-system och infrastruktur, IT-utbildningar, beredskap och användarsupport. I din roll i helpdesk får du fyra andra kollegor varav en arbetar med kommunens telefonilösning. Möjlighet att delta och påverka är stor och det finns stora möjligheter till personlig utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supporttekniker är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt telefon, ärendehanteringssystem och mail. Största delen av supporten ges via fjärrstyrning men till viss del även via besök i verksamheten. De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på fast och mobil telefoni, surfplattor, PC, skrivare, Citrixmiljö och kringutrustning. Du kommer att arbeta med att administrera behörigheter, beställningar, installera och reparera befintlig programvara.

I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga arbetsuppgifter i helpdesk. Där kommer du ha en särskild inriktning mot telefoni och jobba nära systemadministratören för kommunens telefonilösning. Som IT-supporttekniker i helpdesk får du möjlighet att hantera ärenden i både 1:st line och 2:nd line. I vissa fall även 3:rd line.

I Helpdesk lägger vi stor vikt i att kundleveransen (kundbemötande) ska uppfattas som positiv av våra användare. Att vi i helpdesk arbetar tillsammans och hjälps åt för att bli ännu bättre är en självklarhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för IT. Du som söker har eftergymnasial utbildning inom IT-support eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat inom servicedesk/ IT-support i minst två år de senaste fem åren, där bland annat felsökning på klienter har ingått. Vi ser att du har erfarenhet av att registrera och hantera incidenter i ett ärendehanteringssystem. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper om telefoni (fast och mobil), surfplattor, Windowsmiljö (Windows 10, Microsoft Office, Exchange, Skype), klienthantering, skrivarhantering samt användar- och datorhantering i ActiveDirectory. Har du genomförd och godkänd ITIL Foundation kurs (v3 eller v4) är det önskvärt. B-körkort är ett krav då On-Site support förekommer.

Helpdesk ska alltid vara bemannad under kontorstid vilket ställer stora krav på ansvarskännande, lojalitet och att du kan anpassa dig till ändrade situationer.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en utpräglad serviceperson samt prestigelös och lösningsorienterad i ditt arbete. Du har enkelt att förmedla dina tekniska kunskaper till personer med varierande IT-erfarenhet, både i tal och i skrift, och förstår vikten av god service. Tjänsten passar dig som är noggrann, har god analytisk förmåga att felsöka och bryta ner problem till mönster och samband och har lätt för att samarbeta och ta till dig nya kunskaper. Du tillämpar specialiserad och detaljerad teknisk kunskap och säkerställer att du själv utvecklar kunskap genom kontinuerlig utveckling. Vi söker dig som vill vara med och utveckla ditt team genom att bland annat uttrycka åsikter, dela information och hålla dig till kärnan i ett argument på ett klart och tydligt sätt.

Vidare visar du intresse och förståelse för andra och arbetar för att skapa laganda.

Hos oss får du möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Detta kräver att du är driven och tycker om att lära dig nya saker. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Som IT-supporttekniker i Eslövs kommun kommer du bli en del av ett team med engagerade, kunniga och ambitiösa kollegor. Du kommer att få jobba i en social roll, där du guidar kunder på bästa möjliga sätt i våra system. Du har möjlighet att växa i din yrkesroll och vi är måna om våra anställda.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-693 693.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre