Lediga jobb som Platschef, anläggning i Eslöv

Se lediga jobb som Platschef, anläggning i Eslöv. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eslöv som finns hos arbetsgivaren.

Fältservicechef i Eslöv

Ansök    Jan 23    Randstad AB    Platschef, anläggning
Arbetsbeskrivning Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i ett globalt och expansivt företag som strävar efter excellent service och med en långsiktighet som utmärker oss. Vi erbjuder dig även goda utvecklingsmöjligheter i en växande organisation med härliga medarbetare. Läs mer om hur några av våra medarbetare upplever oss som arbetsgivare på Zeppelin Inifrån. Om du är sugen på något nytt och trivs med många kontaktytor, har erfarenhet av ar... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i ett globalt och expansivt företag som strävar efter excellent service och med en långsiktighet som utmärker oss. Vi erbjuder dig även goda utvecklingsmöjligheter i en växande organisation med härliga medarbetare. Läs mer om hur några av våra medarbetare upplever oss som arbetsgivare på Zeppelin Inifrån.
Om du är sugen på något nytt och trivs med många kontaktytor, har erfarenhet av arbetsledande position och ett affärsmässigt tankesätt kanske detta är precis rätt jobb för dig!

Arbetet som Fältservicechef innebär i stort att leda och fördela arbetet för vår fältservicepersonal i Eslöv samt att medverka till att utveckla verksamheten och personalen. Du kommer ha mycket kontakt med både kunder och mekaniker på daglig basis. Du kommer att rapportera till vår Platschef Jerry Andersen och ha personalansvar för ca 6-8 fältmekaniker som rapporterar direkt till dig.

För att lyckas i tjänsten och för att kunna bidra till utvecklingen av våra rutiner och vår avdelning krävs att du tidigare arbetat i en arbetsledande befattning. Vi söker dig som är drivande och tar initiativ. Du behöver vara en god administratör, kunna arbeta strukturerat och självgående. Att självständigt kunna prioritera och fatta beslut i farten är en självklarhet. I arbetet har du även mycket kontakt med våra kunder vilket kräver att du är serviceinriktad och bra på att kommunicera.
Det är meriterande om du har erfarenhet kring entreprenadmaskiner. Du behöver även ha goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt då vi dagligen kommunicerar på båda språken.

Vi erbjuder:
En fast månadslön och målbonus
Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken
En arbetsmiljö där man kan medverka till utveckling och förbättring
Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor



Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-19. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Claudia Baronescu, [email protected].
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I dina arbetsuppgifter kommer följande att ingå:


Uppföljning av ekonomi och nyckeltal
Planering av inkommande kunders felanmälningar och reparationer
Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet för din personal
Uppföljning med kunder i samarbete med säljavdelningen
Säkerställa att fakturering kan ske efter avslutat arbete


Kvalifikationer
För att bli aktuell för rollen som Fältservicechef behöver du ha:


Stark teknisk förståelse och intresse 
Tidigare ledarerfarenheter  
Starkt affärssinne och kommunikationsförmåga 
Prioriteringsförmåga och flexibilitet 
Grundläggande kunskaper i Excel och systemvana 
Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande med tidigare erfarenhet av entreprenadmaskiner 


Om företaget
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 530 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. Visa mindre

Driftchef till Ellinge reningsverk på VA SYD

Ansök    Okt 26    Va Syd    Platschef, anläggning
Vill du jobba som ledare i en modern och målinriktad produktionsorganisation med tydligt utvecklingsfokus? Tycker du att vatten- och miljöfrågor är en viktig del av vardagen och drivs du av utveckla både teknik och människor? Då kan du vara vår nya driftchef!   Det här handlar jobbet om Som driftchef på Ellinge avloppsreningsverk ansvarar du för att planerade och avhjälpande driftaktiviteter utförs effektivt och säkert. Du kommer tillsammans med dina koll... Visa mer
Vill du jobba som ledare i en modern och målinriktad produktionsorganisation med tydligt utvecklingsfokus? Tycker du att vatten- och miljöfrågor är en viktig del av vardagen och drivs du av utveckla både teknik och människor? Då kan du vara vår nya driftchef!  

Det här handlar jobbet om Som driftchef på Ellinge avloppsreningsverk ansvarar du för att planerade och avhjälpande driftaktiviteter utförs effektivt och säkert. Du kommer tillsammans med dina kollegor att utveckla anläggningen med fokus på funktion, reningsgrad och arbetsmiljö. Gruppen medarbetare består av 8 drifttekniker och en driftingenjörer.  

Du arbetsleder, utvecklar och engagerar medarbetarna i driftgruppen. Du är ansvarig för den dagliga driften på Ellinge reningsverk samt ett tiotal mindre reningsverk samt ett 100-tal pumpstationer. Genom att driva på ett digitaliserat arbetssätt i driften effektiviserar vi övervakningen, styrningen och optimeringen. Du följer upp verksamheten utifrån produktionsnyckeltal samt VA SYDs mål, affärs- och verksamhetsplan. Arbetsmiljön och säkerheten är viktiga fokusområden där du kommer att vara med och utveckla verksamheten, med utgångspunkt i VA SYDs koncept Modern Produktion som bland annat innefattar 5S-metodiken. I de pågående ombyggnads- och moderniseringsprojekten planerar och ansvarar driftchefen för driftsättning och framtagande av driftrutiner. 

Produktionsavdelning har ansvar för våra produktionsanläggningar dricksvatten, avloppsrening,  biogas samt tillhörande anläggning för styrning och reglering av ledningsnät. I Produktionsavdelningen är vi ca 150 medarbetare som organiseras i sju enheter; Dricksvatten, Avloppsrening Norr och Mitt, Underhållsteknik, El & Automation, Process & Utveckling samt Laboratoriet. Enheten  Avloppsrening Norr består av  15  medarbetare och  leds av  produktionschefen.

Vi erbjuder

Du kommer till en vänlig arbetsplats där man är stolt över vårt viktiga samhällsuppdrag och det finns en stor vilja hos medarbetarna att utveckla verksamheten.   Vi v ärnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder bland annat flextid, friskvårdstid och friskvårdsbidrag.   Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare.   

Vem är du? VA SYD jobbar mot tydliga och ambitiösa mål och nu söker vi dig som vill medverka till att vi når dem!   Vi söker dig som vill leda genom vår miljöidentitet och våra kärnvärden  kvalitet, engagemang och lyhördhet i en verksamhet som ständigt utvecklas.  Du drivs av att skapa resultat genom andra och trivs med att coacha dina medarbetare och uppmuntrar idéer och nytänkande.  Vi lägger stor vikt vid din förmåga att skapa nätverk, samverka och kommunicera på ett öppet och positivt sätt för att utveckla verksamheten.    

Dina erfarenheter

Du som söker har: 

en teknisk eftergymnasial utbildning inom driftteknik
arbetsledande erfarenhet från processindustri
erfarenhet från förändringsledning och/eller utvecklingsarbete

Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan och bli en miljöhjälte!  

Vilka är VA SYD?

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter drygt en miljard per år.  Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.  

Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål:   Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025   
Övrig information På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat. Visa mindre

MERAB söker driftchef till Rönneholms avfallsanläggning

Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett trettiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Vår nuv... Visa mer
Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett trettiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år.
Vår nuvarande driftchef går vidare till en annan roll i bolaget och vi säker därför en ersättare
Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB och som driftchef blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet. Arbetsuppgifterna som driftchef är både av strategisk och operativ karaktär och det är viktigt att du har förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att bygga struktur och skapa ledningssystem.
Vi står inför en kommande utveckling av avfallsanläggningen och verksamheten, där du får stor möjlighet att påverka vägen framåt genom att komma med förslag på hur vi kan effektivisera och optimera. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du har erfarenhet av förändringsledning och att du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta i en verksamhet som förändras över tid. Det är också viktigt att du har förmågan att få medarbetarna med dig.
Vi erbjuder en ansvarsfull befattning med hög grad av självständighet och din personlighet är av största vikt för oss. Avfallsbranschen är komplex och full av utmaningar. Att du är ansvarstagande och självgående samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med kollegor och medarbetare är viktigt för att lyckas i din roll.
Arbetsbeskrivning
- Ansvara för driften av Rönneholms avfallsanläggning
- Arbetsleda driftpersonal
- Övergripande ansvar för in- och utvägningar samt bedömning och kontroll av avfall så att gällande tillstånd och villkor följs
- Säkerställa att gällande lagar och föreskrifter efterlevs i verksamheten
- Säkerställa att det finns uppdaterade rutiner och instruktioner för verksamheten
- Genomföra upphandlingar
- Avsättning av material
- Medverka i projekt och utredningar, till exempel gällande sluttäckning av deponier, lakvattenhantering, deponigas.
- Ingå i skyddskommittén
- Ingå i ledningsgruppen
Befattningen omfattar budget-, resultat- och personalansvar samt delegerade uppgifter gällande arbetsmiljö och miljö. Framöver kommer det också att ingå uppgifter som ställföreträdande gasföreståndare och brandskyddsansvarig.
Till din hjälp har du en mycket erfaren driftledare som även ansvarar för MERAB:s transportverksamhet. Tillsammans delar ni på personalansvaret för 12 personer.
Din profil:
Du har högskoleutbildning inom teknik, miljö eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi förutsätter att du har flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och att du är redo att ta nästa steg. Det är meriterande om du har arbetat inom miljö- och avfallsområdet eller transport- och logistikbranschen. B-körkort är ett krav då vi har verksamhet på flera olika platser.
För att trivas i rollen ser vi att du är trygg både som person och som ledare. Vi ställer höga krav på engagemang och på en välutvecklad samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att fatta beslut och att kommunicera dessa tydligt. Vidare är det viktigt att du är utvecklingsorienterad och bra på att se möjligheter.
För att lyckas i din roll som ledare hos oss är det en förutsättning att du är prestigelös och att du är duktig på att skapa och vårda goda relationer.
MERAB är en liten organisation, vilket medför att det är en stor bredd i arbetsuppgifterna. Därför behöver du ha en välutvecklad förmåga att hantera många saker samtidigt och klara av att fokusera och prioritera rätt saker vid rätt tillfälle.
Anställning:
Anställningsform: Tillsvidareanställning, eventuellt kan provanställning bli aktuellt.
Huvudsaklig placeringsort: Arbetstiden fördelas mellan MERAB:s kontor och avfallsanläggningarna.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Frågor?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vd Åsa Winkler via mail [email protected].
Ansökan
Låter detta intressant?
Sänd din ansökan innehållande CV och personligt brev i ett mejl till [email protected]. Märk mejlet med ”Ansökan Driftchef”. Vi tillämpar löpande urval.
MERAB strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I denna rekrytering har vi redan tagit ställning till olika rekryteringskanaler varför vi undanber oss kontakt i detta avseende.
Vi avser att kalla till intervju efter sommaren. För oss är det viktigt att det blir rätt för alla parter och processen får därför ta den tid som behövs.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

MERAB söker driftledare till återvinningscentraler

Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av en avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett trettiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Nu kompletterar... Visa mer
Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av en avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett trettiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år.
Nu kompletterar vi vårt team med en nyinrättad tjänst som Driftledare för MERAB:s återvinningscentraler
Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB och som driftledare för återvinningscentralerna blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet. Arbetsuppgifterna som driftledare är både av strategisk och operativ karaktär.
Vi står inför en kommande utveckling och modernisering av våra återvinningscentraler och som driftledare förväntas du leda det här arbetet utifrån de beslut som fattas på den politiska nivån. Du kommer in i ett tidigt skede och får börja med att utreda förutsättningarna för att införa passersystem. Därefter blir det din uppgift att förverkliga det. Till din hjälp har du 15 erfarna hel- och deltidsanställda medarbetare som arbetar ute på återvinningscentralerna.
Vi erbjuder en ansvarsfull befattning med hög grad av självständighet och din personlighet är av största vikt för oss. Avfallsbranschen är komplex och full av utmaningar. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta i en verksamhet som förändras över tid. Att du är ansvarstagande och självgående samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med kollegor och medarbetare är viktigt för att lyckas i din roll.
Arbetsbeskrivning
- Ansvara för driften av MERAB:s återvinningscentraler
- Arbetsleda medarbetare på återvinningscentralerna
- Schemaläggning och bemanning
- Säkerställa att gällande lagar och föreskrifter efterlevs i verksamheten
- Säkerställa att det finns uppdaterade rutiner och instruktioner för verksamheten
- Samordningsansvar för inhyrd personal och entreprenörer
- Medverka i projekt och utredningar
- Ingå i skyddskommittén
Befattningen omfattar budget-, resultat- och personalansvar samt delegerade uppgifter gällande arbetsmiljö och miljö. Du kommer att ha personalansvar för ca 15 personer. Till din hjälp har du en mycket erfaren kollega som även ansvarar för MERAB:s transportverksamhet.
Din profil:
Du har högskoleutbildning inom teknik eller miljö eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant och dessutom flerårig erfarenhet av att arbeta som chef och ledare. Det är meriterande om du har arbetat inom miljö- och avfallsområdet alternativt med projektledning. B-körkort är ett krav då vi har verksamhet på flera olika platser.
För att trivas i rollen ser vi att du är trygg både som person och som ledare. Vi ställer höga krav på engagemang och på en välutvecklad samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska. Det är en fördel om du även behärskar engelska. Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att fatta beslut och att kommunicera dessa tydligt. Vidare är det viktigt att du är utvecklingsorienterad och bra på att se möjligheter.
För att lyckas i din roll som ledare hos oss är det en förutsättning att du är prestigelös och att du är duktig på att skapa och vårda goda relationer.
MERAB är en liten organisation, vilket medför att det är en stor bredd i arbetsuppgifterna. Därför behöver du ha en välutvecklad förmåga att hantera flera saker samtidigt och klara av att fokusera och prioritera rätt.
Anställning:
Anställningsform: Tillsvidareanställning, eventuellt kan provanställning bli aktuellt.
Huvudsaklig placeringsort: Arbetstiden fördelas mellan MERAB:s kontor och återvinningscentralerna.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Frågor?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vd Åsa Winkler via mail [email protected].
Ansökan
Låter detta intressant?
Sänd din ansökan innehållande CV och personligt brev i ett mejl till [email protected]. Märk mejlet med ”Ansökan Driftledare ÅVC”. Vi tillämpar löpande urval.
MERAB strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I denna rekrytering har vi redan tagit ställning till olika rekryteringskanaler varför vi undanber oss kontakt i detta avseende.
Vi avser att kalla till intervju efter sommaren. För oss är det viktigt att det blir rätt för alla parter och processen får därför ta den tid som behövs.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Platschef

Om tjänsten MaskinGruppen Wallins traktor är ett företag inriktat på försäljning och reparation av lantbruks, entreprenads- & Park & Markmaskiner. I ett samarbete med dem söker vi en platschef med anställning direkt hos företaget. Platschefen kommer ansvara över företagets anläggningar i Eslöv och Hörby samt ha säljansvar av antingen lantbruks- eller entreprenadmaskiner. I tjänsten ingår det att leda organisationen genom att bidra till bra stämning och va... Visa mer
Om tjänsten
MaskinGruppen Wallins traktor är ett företag inriktat på försäljning och reparation av lantbruks, entreprenads- & Park & Markmaskiner. I ett samarbete med dem söker vi en platschef med anställning direkt hos företaget.

Platschefen kommer ansvara över företagets anläggningar i Eslöv och Hörby samt ha säljansvar av antingen lantbruks- eller entreprenadmaskiner. I tjänsten ingår det att leda organisationen genom att bidra till bra stämning och vara en god förebild. Du kommer dessutom utveckla befintliga kundkontakter och skapa nya kundrelationer. Platschefen har även ansvar för personal och budget för de båda anläggningarna.


Om företaget
Med gemensamt långsiktiga mål och planer skapades bolaget 2019 genom en sammanslagning av Wallins Traktor i Hörby och MaskinGruppen AB: s anläggning i Eslöv. De erbjuder kvalitativa maskinprodukter och professionell service. Bolaget ingår i en större koncern med anläggningar i Skåne och Halland.

Din profil
Vi söker dig med gedigen bakgrund från lantbruks- eller entreprenadbranschen med ambition och vilja att leda och utveckla vår organisation.
Är en ledartyp som föregår med gott exempel, bidrar till god sammanhållning och kan branschen.
Du är en positiv och serviceinriktad person som skapar ett bra långsiktigt affärsklimat.
Goda IT- & ekonomikunskaper.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Visa mindre

Platschef till Utläggning Skåne

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschef till vår beläggningsverksamhet i Skåne. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som Platschef Som Platschef hos os... Visa mer
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschef till vår beläggningsverksamhet i Skåne. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som Platschef
Som Platschef hos oss kommer du att få helhetsansvaret för verksamheten samt ansvar för bland annat ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor i dina projekt. För att nå framgång i ditt arbete har du även ha fokus på marknadsbevakning, kundkontakter samt anbuds- och offertlämning. Du rapporterar direkt till Arbetschefen och ingår i arbetschefsområdets ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig som:

- Är högskole- eller gymnasieingenjör eller har likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt genom utbildning och arbetslivserfarenhet.
- Arbetat med asfaltsutläggning och har erfarenhet av produktion och arbetsledning.
- Besitter goda kunskaper i Officepaketet.
- Har ekonomiska kunskaper.
- Har goda ledaregenskaper och haft en arbetsledande roll.
- Har B-körkort.


För att lyckas i rollen som platschef hos oss är det en förutsättning att du tar initiativ, skapar aktivitet och fattar tydliga beslut vad gäller projekt och personal. Du ger tydliga riktlinjer, motiverar andra och skapar laganda, ger dem befogenheter och möjlighet till utveckling. Du sätter tydliga mål och följer upp arbetet utifrån tidplan och deadlines. Du planerar arbetet med god framförhållning och använder tiden effektivt. Du bemannar projekt med de resurser som behövs. Du visar respekt för andras åsikter och upprätthåller etik och värderingar.

Vidare fokuserar på kundens behov och upprätthåller en god kvalitet och produktivitet efter våra högt satta normer. Du håller dig uppdaterad om marknaden och konkurrenter och identifierar affärsmöjlighet samt uppvisar finansiell medvetenhet samt har lätt att knyta kontakter och utveckla relationer, både med kunder och med medarbetare.

En del av något större
Svevias beläggningsverksamhet är inne i ett expansivt skede. Och ambitionerna är höga. Målet är att vi ska vara branschledande på den svenska marknaden. I dag erbjuder vi en unik bredd av produkter och tjänster som omfattar alla delar av ett beläggningsuppdrag. Vi har egna produktionsenheter för tillverkning av ballast, asfaltmassa, emulsion och termoplast. Våra skickliga team inom asfaltfräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett fram till färdig väg. Våra laboratorier säkerställer dessutom att både Svevias och kundens produkter når upp till standarder och krav.

Varför Svevia?
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.

Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta arbetschef Bo Eriksson på telefonnummer 036-151447. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 18/10.

När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att du inte behöver bifoga ett personligt brev. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning. Visa mindre

Platschef till Utläggning Skåne

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschef till vår beläggningsverksamhet i Skåne. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som Platschef Som Platschef hos os... Visa mer
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschef till vår beläggningsverksamhet i Skåne. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som Platschef
Som Platschef hos oss kommer du att få helhetsansvaret för verksamheten samt ansvar för bland annat ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor i dina projekt. För att nå framgång i ditt arbete har du även ha fokus på marknadsbevakning, kundkontakter samt anbuds- och offertlämning. Du rapporterar direkt till Arbetschefen och ingår i arbetschefsområdets ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig som:

- Är högskole- eller gymnasieingenjör eller har likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt genom utbildning och arbetslivserfarenhet.
- Arbetat med asfaltsutläggning och har erfarenhet av produktion och arbetsledning.
- Besitter goda kunskaper i Officepaketet.
- Har ekonomiska kunskaper.
- Har goda ledaregenskaper och haft en arbetsledande roll.
- Har B-körkort.


För att lyckas i rollen som platschef hos oss är det en förutsättning att du tar initiativ, skapar aktivitet och fattar tydliga beslut vad gäller projekt och personal. Du ger tydliga riktlinjer, motiverar andra och skapar laganda, ger dem befogenheter och möjlighet till utveckling. Du sätter tydliga mål och följer upp arbetet utifrån tidplan och deadlines. Du planerar arbetet med god framförhållning och använder tiden effektivt. Du bemannar projekt med de resurser som behövs. Du visar respekt för andras åsikter och upprätthåller etik och värderingar.

Vidare fokuserar på kundens behov och upprätthåller en god kvalitet och produktivitet efter våra högt satta normer. Du håller dig uppdaterad om marknaden och konkurrenter och identifierar affärsmöjlighet samt uppvisar finansiell medvetenhet samt har lätt att knyta kontakter och utveckla relationer, både med kunder och med medarbetare.

En del av något större
Svevias beläggningsverksamhet är inne i ett expansivt skede. Och ambitionerna är höga. Målet är att vi ska vara branschledande på den svenska marknaden. I dag erbjuder vi en unik bredd av produkter och tjänster som omfattar alla delar av ett beläggningsuppdrag. Vi har egna produktionsenheter för tillverkning av ballast, asfaltmassa, emulsion och termoplast. Våra skickliga team inom asfaltfräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett fram till färdig väg. Våra laboratorier säkerställer dessutom att både Svevias och kundens produkter når upp till standarder och krav.

Varför Svevia?
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.

Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta arbetschef Bo Eriksson på telefonnummer 036-151447. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 18/10.

När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att du inte behöver bifoga ett personligt brev. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning. Visa mindre

Platschef

Om tjänsten MaskinGruppen Wallins traktor är ett företag inriktat på försäljning och reparation av lantbruks, entreprenads- & Park & Markmaskiner. I ett samarbete med dem söker vi en platschef med anställning direkt hos företaget. Platschefen kommer ansvara över företagets anläggningar i Eslöv och Hörby samt ha säljansvar av antingen lantbruks- eller entreprenadmaskiner. I tjänsten ingår det att leda organisationen genom att bidra till bra stämning och var... Visa mer
Om tjänsten
MaskinGruppen Wallins traktor är ett företag inriktat på försäljning och reparation av lantbruks, entreprenads- & Park & Markmaskiner. I ett samarbete med dem söker vi en platschef med anställning direkt hos företaget.
Platschefen kommer ansvara över företagets anläggningar i Eslöv och Hörby samt ha säljansvar av antingen lantbruks- eller entreprenadmaskiner. I tjänsten ingår det att leda organisationen genom att bidra till bra stämning och vara en god förebild. Du kommer dessutom utveckla befintliga kundkontakter och skapa nya kundrelationer. Platschefen har även ansvar för personal och budget för de båda anläggningarna.


Om företaget
Med gemensamt långsiktiga mål och planer skapades bolaget 2019 genom en sammanslagning av Wallins Traktor i Hörby och MaskinGruppen AB: s anläggning i Eslöv. De erbjuder kvalitativa maskinprodukter och professionell service. Bolaget ingår i en större koncern med anläggningar i Skåne och Halland.

Din profil
Vi söker dig med gedigen bakgrund från lantbruks- eller entreprenadbranschen med ambition och vilja att leda och utveckla vår organisation.
Är en ledartyp som föregår med gott exempel, bidrar till god sammanhållning och kan branschen.
Du är en positiv och serviceinriktad person som skapar ett bra långsiktigt affärsklimat.
Goda IT- & ekonomikunskaper.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Visa mindre

Filialchef Eslöv/Tomelilla

Ansök    Jan 28    Stena Metall AB    Platschef, anläggning
Är du vår nya Filialchef? Filialerna där du kommer att jobba för ligger i Eslöv och Tomelilla, där vi främst tar hand om industriellt avfall såsom järn, metall, farligt avfall, papper, plast och alternativa råvaror. Vi ger uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning igen. Vi är stolta över våra filialer, som vi tillsammans har varit med och byggt upp till vad de är idag, där säkerhet och en god arbetsmi... Visa mer
Är du vår nya Filialchef?

Filialerna där du kommer att jobba för ligger i Eslöv och Tomelilla, där vi främst tar hand om industriellt avfall såsom järn, metall, farligt avfall, papper, plast och alternativa råvaror. Vi ger uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning igen.

Vi är stolta över våra filialer, som vi tillsammans har varit med och byggt upp till vad de är idag, där säkerhet och en god arbetsmiljö alltid kommer i första rummet. Varmt välkommen till ett riktigt bra gäng, som ställer upp för varandra och har roligt tillsammans.

Din roll hos oss

Som Filialchef är din huvuduppgift att leda, utveckla och följa upp verksamheten och medarbetarna i syfte att nå uppsatta mål. Du är ansvarig för filialernas resultat på kort och lång sikt samt säkerställer att dessa är i enlighet med uppsatta nyckeltal inom säkerhet, kvalitet, underhåll, produktivitet och kostnad. Som Filialchef ansvarar du för att utveckla affären och är en del av ledningsgruppen för region Syd.

Du leder genom att vara ärlig och öppen, sätta dina medarbetare i centrum och vara en lyhörd vägvisare. Till din hjälp använder du dig av daglig styrning och arbetar aktivt med ständiga förbättringar.

I din roll har du personal-, arbetsmiljö- och resultatansvar för 2 Produktionsledare, en i Eslöv och en i Tomelilla. Du följer upp nyckeltal och driver utveckling av din verksamhet tillsammans med Regionchef. Du ansvarar för säkerhetsarbetet och utvecklar en säker arbetsplats tillsammans med dina medarbetare och kollegor.

För att trivas hos oss är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt. Genom att vara en glädjespridare bidrar du till en god arbetsmiljö.

Du har:


• B-körkort
• Intresse för hållbar återvinning
• Ledarerfarenhet 5 år med resultatansvar
• Erfarenhet av säkerhets- och arbetsmiljöfrågor
• Erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling
• God kunskap i Office-paketet samt affärssystem
• Erfarenhet av Lean-/förbättringsarbete (meriterande)
• Arbetslivserfarenhet från industri (meriterande)

Här har du alla möjligheter att vara med att påverka och utvecklas inom områden som intresserar dig. Ta chansen att vara med om en spännande resa, som börjar här i Eslöv och Tomelilla.

Välkommen med din ansökan

Sista ansökningsdag är 2020-02-09. Vid frågor kontakta rekryterande chef Magnus Bornell, tfn: 010-445 7091. Urval sker löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling börjar det med dig

Vi är Sveriges ledande återvinningsföretag med 1600 engagerade medarbetare. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir allt viktigare. Eftersom vi är ett familjeägt företag har vi också ett längre perspektiv på människor, miljö och kunskap. Här kan du utvecklas i många riktningar. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig. Läs mer om oss på: https://www.stenarecycling.se/karriarportal och följ oss gärna på Instagram #lifeatstenarecycling


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre