Lediga jobb som Logistikchef i Eslöv

Se lediga jobb som Logistikchef i Eslöv. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Eslöv som finns hos arbetsgivaren.

Planerings- och logistikchef till Smurfit Westrock Eslöv

Smurfit Westrock Eslöv söker Planerings- och logistikchef   Om oss och tjänsten Smurfit Westrock i Sverige täcker hela kedjan från papperstillverkning till konstruktion och produktion av säljande, effektiva och innovativa förpackningar och produkter i wellpapp och solidpapp. Smurfit Westrock Sverige AB utgör den svenska organisationen inom förpackningsdivisionen och har ca 700 anställda på 11 olika enheter, med tre fabriker samt centrala funktioner i Eslöv... Visa mer
Smurfit Westrock Eslöv söker Planerings- och logistikchef
 
Om oss och tjänsten
Smurfit Westrock i Sverige täcker hela kedjan från papperstillverkning till konstruktion och produktion av säljande, effektiva och innovativa förpackningar och produkter i wellpapp och solidpapp. Smurfit Westrock Sverige AB utgör den svenska organisationen inom förpackningsdivisionen och har ca 700 anställda på 11 olika enheter, med tre fabriker samt centrala funktioner i Eslöv. För mer info se www.smurfitwestrock.se

Som planerings- och logistikchef utgör du fabrikens spetskompetens inom planering, lager och distribution. Du kommer att ha fyra engagerade direktrapporterande varav en är lagerchef som ansvarar för utlastningen och dess bemanning. Det är en omväxlande och bred roll som innehåller både strategiskt och operativt arbete. Du ingår även i den lokala ledningsgruppen och rapporterar direkt till General Manager kluster Eslöv.
Fokus är att driva planeringsavdelningens arbetsprocesser och verktyg framåt. Smurfit Westrock har genomgått affärssystembyte (Gico) och produktionsplaneringsbyte (OMP) de senaste åren där det finns möjligheter att hitta förbättringar. Som planerings- och logistikchef arbetar du tillsammans med dina kollegor på planeringen och styr produktionen med målet att leveransåtaganden kan hållas. Målet för rollen är att säkerställa att avdelningen uppnår både fastställd leveranssäkerhet och målsatt produktionsvolym.

Du ansvarar även för att, tillsammans med kollegorna på avdelningen, säkerställa en effektiv och optimerad produktion.
Som planeringschef kommer du att ha flera kontaktytor både internt och externt, vilket gör rollen perfekt för dig som trivs i en social miljö. Du kommer att arbeta nära tillsammans med ditt team, samt med andra funktioner såsom produktion, kvalitet, försäljning och underhåll. Det är därför viktigt att du tycker om att jobba med människor.
Dina ansvarsområden:
-       Leda och utveckla planeringsavdelningen och utlastningen.
-       Optimera produktionsplaneringen och minska kapitalbindningen.
-       Driva förbättringsarbete i affärs- och planeringssystem.
-       Ansvara för arbetsmiljöfrågor, inklusive riskanalyser och skyddsronder.
Kompetenskrav:
-       Eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain eller ingenjörsområdet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
-       Goda kunskaper i logistik
-       God förmåga att prioritera
-       Kompetens och regelbunden utbildning för att driva arbetsmiljöarbetet enligt delegering
-       God förmåga att kommunicera, leda, motivera och inspirera
-       Flytande i svenska
-       Behärska koncernspråket (engelska) i tal och skrift
-       God datorvana
-       Van användare av Microsoft Office
-       Vilja och förmåga att tillgodogöra sig utbildning och andra kompetenshöjande åtgärder
Det är meriterande om du har kunskaper i företagsekonomi, logistik och tidigare erfarenhet av ledarskap. Det är dock inget krav.
Inför anställning kommer drog- och alkoholprov tas.
 
Vi erbjuder
Vi erbjuder en plats i en världsledande koncern med hög miljömedvetenhet och en stark drivkraft att ständigt utveckla vår verksamhet. Hos oss får du möjligheter och utmaningar som bidrar till din utveckling, både professionellt och som person.
Som en del av våra förmåner erbjuder vi friskvårdsbidrag, tillgång till gym via vår personalklubb samt en matsal som dagligen serverar dagens lunch, sallader med mera till ett förmånligt pris. Vi har även företagssköterska på plats en gång i veckan samt tillgång till massage till subventionerat pris. Vi har kollektiv avtal med grafiska företagens förbund.
Ansökan
Låter detta som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan senast den 24/8 2025. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta General Manager Martin Engholm på 0413-680 39 eller [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-chef Nathalie Hedenström på [email protected].
 
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Avdelningschef Intern Logistik, Nordic Sugar

Ansök    Mar 1    Nordic Sugar AB    Logistikchef
Var med och utveckla framtidens livsmedelsindustri! På Nordic Sugar Sverige arbetar vi med den hållbara livsmedelskedjan i fokus – och för att hela tiden utveckla nya, resurssmarta lösningar. Vår ambition är att innan 2045 ha en helt koldioxidneutral produktion. På vårt sockerbruk i Örtofta bygger vi nu en anläggning för att ta hand om fossilfri energi från ett närliggande värmeverk vilket från 2022 innebär en direkt reduktion av fossil energi med upp till... Visa mer
Var med och utveckla framtidens livsmedelsindustri!
På Nordic Sugar Sverige arbetar vi med den hållbara livsmedelskedjan i fokus – och för att hela tiden utveckla nya, resurssmarta lösningar. Vår ambition är att innan 2045 ha en helt koldioxidneutral produktion. På vårt sockerbruk i Örtofta bygger vi nu en anläggning för att ta hand om fossilfri energi från ett närliggande värmeverk vilket från 2022 innebär en direkt reduktion av fossil energi med upp till 25 procent. En stor del av våra produkter transporteras med tåg.
Våra sockerbetor kommer från ca 1000 odlare i södra Sverige och våra produkter säljs under varumärkena Nordic Sugar för industrin och Dansukker för konsumenter. Av resterna från sockertillverkningen gör vi högkvalitativt foder.
Nordic Sugar Sverige har en attraktiv placering mitt i matregionen Skåne, strax utanför kunskapsstaden Lund, och inom företaget finns goda karriärmöjligheter. Vi ingår i Nordzucker som med en omsättning på ca 1,5 mdr euro är en av Europas ledande sockerproducenter.
Nu har vi en ny spännande roll att tillsätta till Intern Logistik, som är en del av Service Center.
Avdelningen tar emot och försörjer produktionen med emballage, ingredienser och olika lastbärare. De spärrar och spårar produkter efter interna beslut och driver ständiga förbättringar för att optimera det interna logistikflödet. Avdelningens ansvarsuppgifter kan förändras eller utökas i takt med att vi utvecklar nya processer på Service Center. Du kommer att ha 4 direktrapporterande medarbetare och du rapporterar till chefen för Service Center. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du huvudsakligen att arbeta inom följande områden:
Planera, strukturera och följa upp arbetet på avdelningen
Arbetsledning; Personal-, arbetsmiljö och budgetansvar
Målsättning, uppföljning och utveckling av medarbetare och team
Ansvara för emballagelagret och tillhörande truckar
Motta och hantera det dagliga flödet av emballage/ingredienser/lastbärare från leverantörer till produktionen, samt säkra spårbarheten för emballage och ingredisenser.
Spärra och frisläppa pallar i samarbete med paketering och SHEQ
Driva ständiga förbättringar

Är du den vi söker?
Du har en utbildningsbakgrund inom lager-, logistik eller produktionsområdet och erfarenhet från området, inte minst med flödesanalyser. Du har några års erfarenhet som ledare med både personal- och budgetansvar gärna från process- eller livsmedelsindustrin. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel. Har du arbetat i SAP är detta en stor fördel. Eftersom du har ett helhetsansvar för din verksamhet är det mycket viktigt att du har ett stort intresse för logistik och lagerhantering och du säkerställer att ditt team levererar det de skall inom den tid som är satt genom att identifiera och organisera resurser som behövs. Du säkerställer ett gott samarbete med övriga avdelningar genom en bra dialog.
Då du har ansvar för personalen på avdelningen är det viktigt att du som avdelningschef brinner för att leda och coacha personal på ett sätt som skapar delaktighet och engagemang på avdelningen. Du har en positiv attityd och kan arbeta produktivt och proaktivt och hålla huvudet kallt och prioritera arbetsuppgifter även i en pressad miljö. Du har förmågan att skapa tillit genom en tydlig och transparent kommunikation.
Ansökan och information
Om du önskar ytterligare information om befattningen kontaktar du chefen för Service Center; Patrik Carlgren tfn: 0709-53 70 39 eller HR-ansvarig Tina Persson, tfn: 0709-53 71 39. Frågor av facklig karaktär besvaras av Eva Nilsson, PTK, tfn: 0709-53 96 36 .
Din ansökan, i form av CV och personligt brev, till tjänsten som ”Chef Intern Logistik” sänder du till oss senast den 8 april via länken. Observera att vi inte tar emot ansökningar på annat sätt.
Vi har gjort vårt val av annonseringskanaler för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med annonssäljare, bemanningsföretag samt säljare av andra rekryteringsverktyg Visa mindre

Interim Avdelningschef Transport & Vattenrening

Ansök    Okt 30    Lernia Bemanning AB    Logistikchef
Interim Avdelningschef Transport & Vattenrening Nordic Sugar, Örtofta Nordic Sugar, som är en del av Nordzuckerkoncernen, är ett modernt företag som producerar lokalt och säljer globalt till några av världens största livsmedelsföretag. Under loppet av ett år avlöser intensiv produktion en lika intensiv period med underhåll, förberedelser och planering, då vi har mer tid att utveckla våra processer och produkter. Det gör att arbetskulturen präglas av om... Visa mer
Interim Avdelningschef

Transport & Vattenrening

Nordic Sugar, Örtofta

Nordic Sugar, som är en del av Nordzuckerkoncernen, är ett modernt företag som producerar lokalt och säljer globalt till några av världens största livsmedelsföretag. Under loppet av ett år avlöser intensiv produktion en lika intensiv period med underhåll, förberedelser och planering, då vi har mer tid att utveckla våra processer och produkter. Det gör att arbetskulturen präglas av omväxling och flexibilitet, och vi har ofta olika jobbfunktioner under loppet av en dag, en vecka och ett år. Det skapar plats för utveckling i jobbet och personligt och för att få alla talanger i sving – också utanför landets gränser.

Vill du arbeta inom livsmedelstillverkning i en expanderande verksamhet i dynamisk miljö?

Örtofta Sockerbruk är en högt automatiserad processindustri som tillverkar socker- och foder-produkter ur sockerbetor. Vi är en livsmedelstillverkare i ständig förändring och satsar just nu stora resurser för att möta framtiden.

Till avdelningen ”Transport och Vattenrening ” söker Nordic Sugar en Interim Avdelningschef.

Uppdraget sträcker sig till maj/juni 2022.

Arbetsuppgifter

Som Avdelningschef på Transport och Vattenrening servar, supporterar och bistår man hela verksamheten med frågor som rör transporter och vattenrening. Detta innebär att du ansvarar för transporter, dvs. alla lastmaskiner och truckar som finns på fabriksområdet. Du ansvarar också för den praktiska delen av vattenrening av dammarna, detta innebär daglig tillsyn under betkampanjen samt dammtömning, rensning och rengöring, främst efter kampanjen. Du är fordonsansvarig för bilar och släp tillhörande bruket och du har mycket kontakt med underentreprenörer så som lastbilscentraler, parkskötsel, grävmaskiner och dumpers.

I rollen som Avdelningschef ingår budgetansvar, arbetsledning och personalansvar för 9 ordinarie medarbetare. Inför betkampanjen medverkar du till att säkerställa personalbehovet genom rekrytering av säsongsanställda, främst lastmaskinförare och truckförare som då också ingår i ditt personalansvar.

I tjänsten ingår även kontakten med företagets vaktbolag där du sätter upp arbetssätt, säkerhetsrutiner och uppföljning för bl.a. in och utleveranser till Nordic Sugar.

Som Avdelningschef agerar du informationsnav avseende rutiner, processer och riktlinjer. På denna position blir du en viktig nyckelspelare och kommer ha en central roll som innebär ett brett kontaktnät och löpande samarbete med avdelningarna internt men också med externa samarbetspartners och leverantörer.

Bakgrund och profil

Du har en teknisk utbildning på gymnasienivå, gärna med någon påbyggnadsutbildning inom t.ex. transport och logistik, bygg eller entreprenadområdet. Att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och kunskaper i SAP är meriterande.

Vi tror att du som söker tjänsten har erfarenhet inom transport och logistikbranschen och/eller entreprenadverksamhet eller liknande. Ett stort tekniskt intresse är en förutsättning för att lyckas i rollen, då mycket av arbetet handlar om service och underhåll av befintlig utrustning och fordonspark. Meriterande är om du har kunskaper inom vattenrening. Du har god vana av att leda personal, antigen genom att du agerat projektledare för större projekt eller har några års erfarenhet som chef.

Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika arbetsuppgifter parallellt. En hög grad av affärsmässighet är viktigt samt att du kan upprätthålla goda relationer på ett professionellt sätt.

Du brinner för ledarskapet och hög servicenivå! Du ser dina medarbetare och motiverar dem genom att identifiera deras drivkrafter och understödja deras utveckling. Du anpassar din personliga stil till olika människor och kommunicerar effektivt och proaktivt på alla nivåer.

Vi ser att du är anpassningsbar och förändringsbenägen och drivs av att söka möjligheter till förbättring och skapa breda spann av lösningar på problem. Genom ditt strukturerade angreppssätt utarbetar du klart definierade mål. Du planerar aktiviteter och projekt i god tid samt identifierar och organiserar de resurser som behövs för att utföra uppgiften.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Projektanställning/ Heltid//Örtofta

Information

Du kommer att anställas som konsult på Lernia Bemanning och hyras ut till vår uppdragsgivare Nordic Sugar.

Varmt välkommen med din ansökan snarast möjligt då vi arbetar med löpande urval! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Susanne Moe, telefon: 0722-541154. Visa mindre

Supply Chain Manager

Ansök    Okt 15    Kandidathuset AB    Logistikchef
Saint-Gobain is one of the TOP 100 most Innovative companies.Saint-Gobain is present in 68 countries with more than 180 000 employees. The group mobilizes its companies’ expertise and provides a range of solutions for buildings that are comfortable, more energy efficient and more pleasant to live in every day. Its high-performance materials are also found on industrial and consumer markets, such as the automotive, aeronautical, health and energy industries... Visa mer
Saint-Gobain is one of the TOP 100 most Innovative companies.Saint-Gobain is present in 68 countries with more than 180 000 employees. The group mobilizes its companies’ expertise and provides a range of solutions for buildings that are comfortable, more energy efficient and more pleasant to live in every day. Its high-performance materials are also found on industrial and consumer markets, such as the automotive, aeronautical, health and energy industries.The Saint-Gobain Group have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain is an international company with a worldwide foot print. In 2019, Saint-Gobain was awarded the `Top Employer Global´ for the fourth year in a row. This certification rewards the HR policy which is based on strong foundations: professional mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Sekurit, Autover, Abrasives and

.

World-Leading, with an established local presence
 
Saint-Gobain Sekurit is the preferred partner of the automobile industry when it comes to automotive glazing. Cars all over the world are equipped with their products. Saint-Gobain Sekurit Scandinavia (SGSS) is located in Eslöv supplying car manufacturers with laminated side glazing. Around 200 people are working in the highly automated factory, delivering a high volume, premium solutions.
 
To further strengthen our Supply Chain organisation we are now looking for a Supply Chain Manager to Eslöv.
 
Our offer
Taking on a position within the Saint-Gobain group, you will be offered a multi-cultural and international environment with an open company culture. We put a lot of effort into individual development. By doing so, we also give a lot of space to the competence of every individual and their joint contribution to drive the business forward. As part of an international group, there are great opportunities for creating networks that will help develop your future career locally, nationally and internationally.  
 
The role
As Supply Chain Manager you are part of the management team of SGSS and reports directly to the Managing Director. You will manage the Supply Chain department and logistic operation of the company including Customer Service, Planning and Logistics with a vision to achieve maximum customer satisfaction by creating the perfect flow in the Supply Chain.
 
The Supply Chain Manager have a total of 11 employees to manage including three direct reports. The logistics function includes an external Service Center, warehouse operation. 

The work and responsibility include:

* Managing and develop the SGSS logistic operation, including service centre with regard to the delivery precision, quality and inventory costs.
* Setting up the appropriate procedures and controls related to the internal control for Stock and Logistics
* Key planning responsibility for the production
* Manage customer’s delivery plans, shipping and invoicing.
* Regularly follow up and report the delivery performance and inventory level.



Saint-Gobain puts a lot of effort into Continuous Improvements. The WCM (World Class Manufacturing) programme is a permanently on-going process, ensuring the manufacturing process continuously improves and that the company become even better. As Supply Chain Manager you will be a member of the WCM extended steering committee. 
  
 
Your Profil
 
We are looking for someone with an established background within Supply Chain. This include:
* Thorough understanding of Supply Chain Management operational concepts surrounding manufacturing.
* Experience from working in a large volume manufacturing company.
* Excellent management skills and the ability to interact effectively with all stakeholders.
* Experience from working with SAP.
* Relevant academical background.
* English and Swedish capabilities are on a professional level.

Other  
 
We look forward to receiving your application in English.

In this recruitment Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is cooperating with Kandidathuset AB. If you have any questions regarding the role, please contact Mats Johansson, [email protected] Visa mindre